در ادامه حضور پر رنگ نقل‌وانتقالاتی استقلال، دیدیر اندونگ بازیکن گابنی با سابقه بازی در تیم‌های مطرحی چون ساندرلند و دیژون، با عقد قراردادی یک ساله به جمع شاگردان نکونام اضافه شد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ می‌توان گفت که استقلال یکی از فصول خوب نقل‌وانتقالاتی خود را تجربه می‌کند. آبی‌پوشان پس از جذب نفراتی چون رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، سامان فلاح، محمدحسین اسلامی و تمدید قرارداد ابوالفضل جلالی، آرمین سهرابیان و... موفق به جذب گائل کاکوتا شده و حالا نیز دیدیر اندونگ هم با عقد قراردادی یک ساله به جمع شاگردان نکونام اضافه شد.

باشگاه استقلال از چند هفته قبل برای جذب اندونگ با او وارد مذاکره شد و در شرایطی که تیم سابق وی یعنی الریاض نیز در تلاش بود تا قرارداد این بازیکن گابنی را تمدید کند، اما در نهایت او به پیشنهاد آبی‌های پایتخت پاسخ مثبت داد و او طی روزهای گذشته نیز در امارات اقامت داشت تا اینکه بامداد دیروز وارد تهران شد.

اندونگ روز جمعه و به همراه سایر بازیکنان استقلال راهی مرکز پزشکی ایفمارک شد تا تست‌های مورد نظر از او به عمل بیاید و پس از رسیدن پاسخ این تست‌ها، باشگاه استقلال به صورت رسمی خبر جذب این بازیکن مهم و با کیفیت را اعلام کرد.


اندونگ ۳۰ ساله که اغلب در پست‌های هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کند، پس از حضور در رده‌های پایه سنتر امبریه گابن، راهی لیگ تونس شد و از آنجا بود که باشگاه لوریان فرانسه او را به خدمت گرفت.

این بازیکن یکی از گران ترین انتقال‌های تاریخ ساندرلند را رقم زد و با رقم ۲۰ میلیون یورو راهی این تیم شد. اما اندونگ نتوانست درخشش خود را در لیگ جزیره تکرار کند و سپس به لیگ فرانسه بازگشت و لباس تیم‌های گنگام و دیژون را بر تن کرد.

او مدتی را نیز در مالاتیا اسپور ترکیه بازی کرد و به دیژون بازگشت. این بازیکن تابستان گذشته به خاورمیانه آمد و لباس تیم فوتبال الریاض را بر تن کرد و در ۳۱ مسابقه نیز برای این تیم به میدان رفت. پس از پایان قرارداد با تیم سعودی، اندونگ به عنوان بازیکن آزاد به استقلال پیوست.


این بازیکن سابقه ۴۸ بازی ملی را نیز در کارنامه دارد که آخرین آن به ۱۰ ماه پیش بازمیگردد. با پیوستن اندونگ به استقلال، حالا نکونام نسبت به فصل قبل، تیم پرمهره تری در اختیار دارد و هواداران استقلال نیز خواستار کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ آینده هستند.

منبع: خبرورزشی