مدیر باغ وحش ارم گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در روزهای اخیر این باغ وحش با روش‌های مختلفی از جمله استفاده از قطعات یخ همراه با میوه‌جات یا قطعات گوشت سعی در خنک نگاه داشتن حیوانات کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این روزها گرمای هوا شرایط سختی را برای حیوانات به خصوص آن‌هایی که در اسارت هستند فراهم کرده است، به همین منظور باغ وحش‌ها برای خنک کردن حیوانات روش‌های مختلفی را امتحان می‌کنند.

قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم گفت: با توجه به اینکه باغ وحش ارم تهران میزبان گونه های جانوری مختلف بومی و غیر بومی است و نیازها ، شرایط زندگی و تحمل این گونه‌ها در برابر شرایط آب و هوایی با یکدیگر متفاوت است لذا برخورداری از یک زندگی سالم و شاد در سرلوحه برنامه های باغ وحش قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا در روزهای اخیر این باغ وحش با روشهای مختلفی از جمله استفاده از قطعات یخ همراه با میوه جات یخ زده برای گیاه خواران و همراه با خونابه و قطعات گوشت برای گوشت‌خواران سعی کرده است که ضمن ارائه یک میان وعده لحظات مفرحی را برای این حیوانات فراهم کند.

قاسمی افزود: ذوب شدن دیر یخ و لیسیدن آن سرگرمی شاد و آرامش بخشی برای حیوانات است و جستجو و تلاش برای دست پیدا کردن به میوه‌ها و قطعات گوشت موجود در یخ باعث تحریک رفتار طبیعی جستجوی غذای این حیوانات می‌شود. ضمن اینکه تلاش شده است از رژیم غذایی متعادل حیوانات خارج نشویم و از مواد غذایی سالم و به میزان مجاز استفاده کنیم.

مدیر باغ وحش ارم بیان کرد:همچنین از سایر برنامه های باغ وحش فراهم آوردن استخر شنا برای فیلها، خنک کردن و آب پاشی منظم سایر حیوانات و نیز استفاده گسترده از سیستم مه پاش هم داخل جایگاه نگهداری حیوانات و هم در مسیرهای حرکت بازدید کنندگان است. سعی ما بر این است که امکانات لازم جهت تقلید تمامی رفتارهایی که حیوانات در طبیعت برای خنک سازی خودشان انجام می‌دهند را در اختیار آنها بگذاریم برای مثال حمام‌های گل در برخی جایگاه‌ها قرار داده‌ایم و دسترسی به آب را برای همه گونه‌ها تا حد زیادی بالا برده‌ایم.

منبع: فارس