ستاد انتخاباتی ترامپ از هک شدن برخی از ارتباطات داخلی خود خبر داده و برخی طرف‌ها را مقصر دانست و خود ترامپ هم بدون ارائه سند و مدرکی آن را به عواملی از ایران نسبت داد.

به گزراش همشهری آنلاین، بیانیه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه اندکی پس از آن منتشر شد که وب‌سایت خبری پولیتیکو گزارش داد که در ماه ژوئیه شروع به دریافت ایمیل‌هایی از یک منبع ناشناس کرده، مبنی بر اینکه اسناد معتبری را از داخل این کارزار ارائه می‌دهد، از جمله گزارشی در مورد «آسیب‌پذیری‌های احتمالی جی. دی ونس» معاون ترامپ.

در همین رابطه «استیون چونگ»، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای مدعی شد: «این اسناد به‌ طور غیرقانونی از منابع خارجی متخاصم با ایالات متحده به ‌دست آمده‌اند تا در انتخابات ۲۰۲۴ مداخله کنند و در روند دموکراسی ما هرج‌ومرج ایجاد کنند.» در واکنش به این اتهامات و ادعاها، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در ایمیلی اعلام کرد، «دولت ایران نه قصد یا انگیزه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده دارد و نه دارای آن است.» نماینده ایران همچنین در واکنش به اتهام‌زنی‌های کمپین ترامپ افزود: «ما هیچ اعتباری برای چنین گزارش‌هایی قائل نیستیم.»

منبع: ایران