گنو پتریاشویلی در ۱۱ سالگی از یک اتفاق هولناک جان سالم به در برد و در ۳۰ سالگی قهرمان المپیک شد.

به گزارش همشهری آنلاین، پتریاشویلی که تا پیش از این صاحب مدال های برنز المپیک ریو و نقره المپیک توکیو شده بود توانست در سومین حضورش در المپیک، خوشرنگ‌ترین مدال را به دست بیاورد و برای نخستین بار قهرمان شود.

بعد از این موفقیت تاریخی خیلی‌ها در شبکه های اجتماعی مسیر سخت این ورزشکار معروف را نمایان کردند.

در سال ۲۰۰۵، گنو پتریاشویلی ۱۱ ساله از روستای نولی که درگیر جنگ شده بود، ربوده شد.

مقامات گرجستان این آدم ربایی را به افراد جدایی طلب تسخینوالی نسبت دادند ولی مقامات تسخینوالی این ادعا را رد کردند و گنو پتریاشویلی ۱۱ ساله پس از ۳ ماه آزاد شد. در واقع گنو در ۲۵ نوامبر ۲۰۰۵ آزاد شد. آن طور که یکی از بستگان خانواده گنو عنوان کردند این پسر در دوران اسارت در شرایط بسیار سختی قرار داشت.

پتریاشویلی اولین موفقیت جدی خود را در سال ۲۰۱۲ و در سن ۱۸ سالگی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی گرجستان به دست آورد. در سال ۲۰۱۴ مسابقات قهرمانی جوانان جهان دنبال شد، اما مدال طلا از او گرفته شد. پتریاشویلی پس از اسارت مرتبا یک داروی پزشکی مصرف می‌کرد که (فدراسیون بین‌المللی کشتی) آن را در لیست داروهای ممنوعه آن سال قرار داده بود.

پتریاشویلی پس از محرومیت ۶ ماهه، ۲ بار برنز جهان (۲۰۱۳، ۲۰۱۵) و قهرمانی اروپا (۲۰۱۶ , ۲۰۲۰) را کسب کرد. او در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار در دوران حرفه ای خود قهرمان جهان شد. پتریاشویلی در مجموع ۱۱ مدال جهانی و المپیک شامل یک طلا، یک نقره و یک برنز و ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز المپیک را در ویترین افتخاراتش دارد.

او طلای المپیک توکیو را در ثانیه پایانی از دست داد و گیبل استیوسون آمریکایی توانست در واپسین ثانیه کشتی او را شکست دهد و مدال طلا کسب کند. گنو از این ناکامی بسیار ناراحت بود و روی سکوی مدال گریست.

این ورزشکار در سال ۲۰۲۰ در ۲۷ سالگی ازدواج کرد و یک دختر به نام صوفیا دارد.

پتریاشویلی که ۳ طلای جهان را نیز به دست آورده است، حالا طلای المپیک را نیز به دست آورده است و با توجه به اینکه ۳۴ سال سن دارد و اینکه یکی از رقیبانش یعنی طاها آکگل خداحافظی کرده، به دنبال حضور در المپیک لس آنجلس خواهد بود و باید دید در ۴ سال باقی‌مانده رقابت او با امیرحسین زارع و سایر رقبا چه فراز و فرودهایی خواهد داشت.

منبع: ایسنا