وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه بررسی برنامه‌هایش در کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه صبح امروز (دوشنبه) این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت: آقای عراقچی در ابتدا این جلسه ابتدا رزومه‌ای از سوابق و زندگی‌نامه خود را شرح داد و سپس اشاره‌ای به برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود کردند و پس از آن به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ دادند.

وی افزود:‌ آقای عراقچی در این جلسه تاکید داشت که مصوبه مجلس در حوزه سیاست‌ خارجی لازم الاجرا است و استثنایی برای هیچ یک از این مصوبات قائل نیستیم و وزارت خارجه تابع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مسئولان عالی کشور است و ما مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که ۳ ماموریت اصلی سیاست‌ خارجی ابتدا تامین منافع ملی و افزایش ثروت ملی، دوم تحکیم امنیت ملی و ارتقای قدرت کشور و سوم حفظ عزت و تقویت حیثیت و منزلت کشور است.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی امور خارجه ماموریت اصلی این وزارتخانه را تولید و افزایش ثروت و قدرت کشور عنوان کرد و گفت که یکی از برنامه‌های وزارت خارجه در دولت چهاردهم ارتقای دیپلماسی کشور در حوزه سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: همچنین آقای عراقچی ضمن تمجید از سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی تاکید کرد که در دولت چهاردهم راه شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در روابط با کشورهای همسایه تداوم پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین میدان و دیپلماسی وجود ندارد، عنوان کرد که این دو باید با هم به یک دستاورد برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان هیچ توان و قدرتی ندارند.

وی افزود: آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

رضایی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در ادامه این جلسه با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا است و ما باید به آن تبعیت کنیم، عنوان کرد که اگر مذاکرات شرافتمندانه رخ دهد طبق قانون راهبردی عمل خواهیم کرد و با قانون راهبردی می‌توان مذاکرات را پیش برد.

رضایی در پایان بیان داشت که جلسه دیگری برای بررسی برنامه‌های آقای عراقچی با کمیسیون امنیت ملی در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم