خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگ‌تر از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: غول خودروهای برقی چینی کارگران کارخانه ربات را مستقر می‌کند. سازنده خودروهای برقی لوکس چینی برای اولین‌بار ربات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌های خود مستقر کرده است تا به تلاش‌های ایلان ماسک برای تبدیل تسلا به یک رهبر جهانی در فناوری ضربه بزند.

ربات‌های انسان‌نما

Zeekr که متعلق به غول خودروسازی چینی جیلی است، آزمایش ربات «Walker S Lite» را آغاز کرده که شبیه انسان است و می‌تواند کارهای اساسی زیادی انجام دهد.


فعالیت ربات‌های در کارخانه

به‌تازگی ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد ربات دو پا ساخته شده توسط شرکت UBtech Robotics در شنژن، جعبه‌ها را در اطراف «کارخانه هوشمند» این خودروساز در منطقه خلیج هانگ ژو چین حرکت می‌دهد.

به گزارش سایت msn این ربات در حال بارگذاری پالت‌های کوچک روی نوار نقاله نشان‌داده‌شده است؛ کاری که UBtech گفته برای ۲۱ روز متوالی انجام داده است و نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند به کارمندان در کارهای لجستیکی کمک کند.

هنگامی که یک کارمند از کارخانه Zeekr استقبال کرد، ربات قبل از اینکه در حال حمل دیده شود، پاسخ می‌دهد: من تمام تلاش خود را خواهم کرد.

بیشتر بخوانیم :

دنیا روی انگشت روبات‌های دوپا می‌چرخد

تولید نخستین گوش بیونیک که فراتر از انسان می‌شنود


فناوری‌های پیشرفته Bionic به شکل کوسه رباتیک

به گزارش Tech، این محصول پیشرفته با وزن ۳۵۰ کیلوگرم، برای تقلید از حرکات یک کوسه نهنگ واقعی با دقت قابل توجهی طراحی شده است.

شنا و شیرجه کوسه رباتیک

به گزارش CGTN کوسه رباتیک فقط یک مدل معمولی نیست. بلکه مجهز به فناوری پیشرفته بیونیک است که به آن امکان می‌دهد بادقت واقعی شنا کند، بچرخد و شناور شود. علاوه بر این، می‌تواند شیرجه بزند و حتی دهان خود را حرکت دهد و طراحی پیچیده خود را به نمایش بگذارد.

بزرگ‌ترین ماهی بیونیک

گائو چائو، طراح اصلی بخش تحقیقات نیروی محرکه زیر آب گروه هوافضای شن یانگ، با افتخار آن را «بزرگ‌ترین ماهی بیونیکی که تا کنون خلق شده» اعلام کرد.

او تأکید کرد که این ربات اولین رباتی است که اعمال و حرکات متمایز کوسه‌نهنگ را با چنین جزئیاتی تکرار می‌کند.




یک ابزار همه‌کاره

این ربات شگفت‌انگیز مهندسی مدرن است که هفت مفصل متحرک و کنترل از راه دور بی‌سیم دارد. نرم‌افزار پیشرفته و درایو بیونیک چند مفصلی آن را قادر می‌سازد تا به‌سرعت هفت دهم متر در ثانیه دست یابد و تا عمق ۲۰ متری شیرجه بزند.

این ربات مجهز به دوربین‌های اپتیکال، سونار و سیستم موقعیت‌یابی BeiDou چین، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را برای کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد.

مهندسان این کوسه‌نهنگ رباتیک را به‌عنوان ابزاری همه‌کاره برای نظارت بر کیفیت آب، نقشه‌برداری از زمین‌های زیر آب و انجام مأموریت‌های تخصصی تصور می‌کنند. برخلاف دیگر مدل‌های رباتیک، این کوسه از پروانه استفاده نمی‌کند و خطر درهم‌تنیدگی و آسیب احتمالی به جانداران دریایی را به حداقل می‌رساند.