دانشجو اگر  غذا رزرو کند و نگیرد برای بار اول پیامک تذکر دریافت می‌کند. در صورت تکرار در مرحله دوم باید نصف هزینه غذا را پرداخت کند و برای سومین بار هم ملزم به پرداخت کل هزینه غذاست. 

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر عبدالوهاب برادران، معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره برخی اقدامات انجام شده در این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۱ هزار دانشجو دارد و تلاش کردیم در این چند سال اقدامات موثری داشته باشیم.

به گفته او یکی از اتفاق خوب افتتاح دو خوابگاه متاهلی بود که بعد از سال‌ها محقق شد. البته با وجود بضاعت کم دانشگاه این مسیر به سختی محقق شد اما اکنون از ۸ واحد متاهلی به ۴۰ واحد متاهلی رسیده‌ایم. حتی دانشجویانی در این واحدها زندگی می‌کنند که دو، سه فرزند دارند.

برادران با بیان این که تلاش می‌کنیم ۹۰ واحد دیگر هم اضافه شود، افزود: در وام کمک هزینه، ودیعه مسکن و کمک هزینه تحصیلی هم با توجه به ارتباط با صندوق رفاه وزارت بهداشت وام‌های دانشجویی پرداخت شده است.

این مسئول درباره استفاده از هوش مصنوعی در تسهیل امور اداری دانشجویان بیان کرد: یکی از کارهایی که کردیم مقدمات اسفاده از هوش مصنوعی با جمع آوری دیتا بود. در این بخش تلاش کردیم سامانه‌های تغذیه اسکان و تردد دانشجویان را با همین اطلاعات مجازی داشته باشم تا امور دانشجویان تسهیل شود. به عنوان مثال در بحث فارغ‌التحصیلی دانشجویان مجبور به کسب ۵۰ امضا بودند اما اکنون بحث فارغ التحصیلی کاملا مجازی و غیرحضوری است.

پیشگیری از دورریز غذا

برادران درباره یک اقدام جالب در دانشگاه با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های غذایی هم عنوان کرد: یکی از این موارد ‌صرفه‌جویی در حوزه غذا بود که گزینه نیم پرس هم اضافه شده است. پیشتر دانشجویان حجم زیاد باقیمانده از غذا را دورریز می‌کردند اما اکنون دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

او ادامه داد: در بحث هزینه مواد اولیه هم کاری که انجام شد این بود که دانشجویان غذا رزرو می‌کردند اما آن را نمی‌گرفتند. به همین دلیل کلی مواد اولیه با سوبسید دانشجویی برای غذا مصرف می‌شد اما دست نخورده دور ریخته می‌شد. کاری که انجام شده این که دانشجو اگر غذا رزرو کند و نگیرد برای بار اول پیامک نذکر دریافت می‌کند. در صورت تکرار در مرحله دوم باید نصف هزینه غذا را پرداخت کند و برای سومین بار هم ملزم به پرداخت کل هزینه غذاست.

این مسئول درباره صرفه‌جویی ریالی با این اقدام گفت: بیش از ۴۰۰ میلیون صرفه‌جویی ماهانه داشتیم که تحلیل سیستم و ارزیابی شرایط محقق شد و این یکی از اتفاقات خوب در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران بود.

منبع: همشهری آنلاین