سرپرست وزارت امورخارجه، عنوان داشت: در تماس با وزیرامورخارجه چین بر محکومیت قاطعانه این اقدام و لزوم تلاش مشترک جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم و برقراری فوری آتش‌بس در غزه اتفاق نظر داشتیم.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علی باقری کنی سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی که در حساب شخصی خود در فضای مجازی به اشتراک گذاشت، عنوان کرد: در گفت‌وگوی تلفنی با آقای وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای از جمله اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی برای گسترش دامنه تنش به فراتر از غزه از طریق تحرکات خطرناک اخیر در لبنان، یمن و ترور شهید هنیه در تهران گفتگو کردم.

وی افزود: همچنین بر حق قانونی ایران برای واکنش مناسب و بازدارنده برای تضمین ثبات و امنیت منطقه تاکید کردم. دو طرف در محکومیت قاطعانه این اقدام و لزوم تلاش مشترک جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم و برقراری فوری آتش‌بس در غزه اتفاق نظر داشتیم.

سرپرست دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه چین از تلاش‌های قانونی ایران برای دفاع از حاکمیت، امنیت و عزت ملی خود حمایت کرد و تمایل خود را برای ارتباط نزدیک با ایران جهت حفظ صلح و ثبات در منطقه اعلام نمود.

منبع: ایران