باشگاه پرسپولیس بعد از اعتراض رسمی استقلال مبنی بر استفاده غیرقانونی بازیکنان خارجی، نسبت به نوع کنار گذاشتن سه بازیکن خارجی استقلال اعتراض کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، باز هم مثل سال گذشته کارگروه نظارت بر قراردادهای بازیکنان نسبت به اتفاقات و حواشی قرارداد باشگاه ها موضع منفعلانه و عجیبی گرفته است. به درستی کسی نمی داند از مصوبات انجام شده کدام باشگاه به معنی واقعی در حال رعایت آن است و اگر هم شائبه ای به وجود می آید مشخص نیست سازمان لیگ این شائبه ها را چطور و چگونه حل و رفع می کند.

هیچ پاسخگوی مشخصی هم برای این مسائل در سازمان لیگ وجود ندارد. موضوع سهمیه بازیکنان خارجی از همان موارد عجیب است. کارگروه نظارت بر قراردادها در آغاز فرایند پیش فصل جدید اعلام کرده بود در صورت حضور بیش از ۶۰ درصد دقایق بازی ها توسط بازیکنان خارجی سهمیه باشگاه ها برای جذب بازیکن خارجی ۴+۱ است اما بعد از مدتی باشگاه ها نسبت به تعداد کم سهمیه های خارجی اعتراض کردند و کارگروه هم پذیرفت که یک سهمیه خارجی دیگر به باشگاه ها اضافه شود و تعداد به ۵ بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی افزایش پیدا کرد. همچنین در ادامه باز هم با توجه به اعتراض به قانون ۶۰ درصد دقایق فدراسیون فوتبال در جلسه ای که اصحاب رسانه هم حضور داشتند اعلام کرد بعد از اعتراض باشگاه ها پی برده اند که حق با باشگاه هاست و قانون به ۶۰ درصد کل بازی ها تغییر کرده است.

با این صحبت تاج باشگاهی مثل پرسپولیس که تا پیش از این بابت تعداد دقایق کمتر نبیل باهویی و وحدت هنانوف به مشکل خورده بود و تعداد سهمیه هایش کم شده بود خیالش راحت شد که می تواند از سهمیه بازیکنان خارج یخود به طور کامل استفاده کند.

حتی طبق پیگیری ها از باشگاه پرسپولیس یکی از مسئولان سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده با صحبت های تاج این مشکل برطرف شده و آنها می توانند سهمیه کامل بازیکنان خارجی خود را داشته باشند اما در ادامه برخی باشگاه ها مثل استقلال نسبت به این تغییر قانون معترض شدند و در بیانیه ها و مصاحبه های خود به طور مستقیم به این افزایش سهمیه پرسپولیس اعتراض کردند که البته باشگاه استقلال در این زمینه بیانیه ای را هم صادر کرد.

با این اتفاق باشگاه پرسپولیس برای اطمینان خاطر از سازمان لیگ استعلام گرفت و درحالی که سازمان لیگ مدعی شده در تاریخ ۲۰ تیر پاسخ استعلام باشگاه پرسپولیس را داده اما مسئولان پرسپولیس مدعی هستند که جواب سازمان لیگ برای زمان قبل از اعتراض دوباره این باشگاه بوده است. در واقع نامه سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس روی اعتراض اولیه بوده نه اعتراض دوم! این باشگاه اعتقاد دارد بابت مصدومیت هنانوف و نبیل باهویی مدارکی را به سازمان لیگ داده است اما سازمان لیگ هنوز جواب این اعتراض و این مدارک را نداده است.

در همین راستا امروز بعد از بیانیه سازمان لیگ رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس راهی سازمان لیگ شده تا در مورد این موضوع اعتراض خود را رسما به صورت شفاهای و حضور در این سازمان اعلام کند.