نجفی؛ نماینده آستانه اشرفیه گفت: اینکه صرفاً جنسیت را دلیل رد خانم فرزانه قلمداد کنیم چندان صحیح نیست و ما در سطح کشور ده‌ها خانم در مقام ریاست سازمان و معاون وزارت داریم. آنچه که مهم است برنامه ایشان و راه‌کارهایی است که ارائه می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اعلام نفرات معرفی شده از سوی دولت چهاردهم جهت حضور در مناصب وزارتخانه‌ها، موضوع بررسی کمیسیون‌های مجلس درباب سنجش افراد معرفی شده آغاز شده و در این باب برای خبردار شدن از کم و کیف اوضاع کمیسیون‌ها و بررسی‌های به عمل آمده با ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

چالشی درمورد وزیر راه‌وشهرسازی

نجفی در ابتدا گفت: امروز وزرای راه‌وشهرسازی، کشور، دادگستری و دفاع به کمیسیون عمران آمده بودند. طبق بررسی‌های به عمل تنها درباب وزیر راه و شهرسازی یکسری چالش وجود دارد که البته هنوز جمع‌بندی درمورد ایشان صورت نگرفته است. وزیر معرفی شده قرار است با کمیسیون عمران در روزهای آتی جلساتی تخصصی داشته باشد و برنامه و راه‌کار خود را در قبال مسائلی چون مسکن، حما و نقل، خودمالکی و انبوه‌سازی بیان کند تا بعد به جمع‌بندی نهایی برسند. فعلا تا اینجای کار در کمیسیون عمران چالش خاصی وجود نداشته است. گفتنی تا شب جلسات کمیسیون ادامه‌دار است و وزیر اطلاعات هم در جلسه کمیسون شرکت خواهند کرد.

خانم صادق احتمالا رأی نماینده‌ها را بدست آورد

وی درمورد برخی چالش‌های احتمالی درباره انتخاب فرزانه صادق برای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: ایشان برآمده از خود وزارت راه وشهرسازی استو این یک حُسن و امتیاز به حساب می‌آید. ضمن اینکه با توجه به همکازی‌ای که سایر نماینده‌ها سابقا با ایشان داشتند، خانم صادق فرد سالمی معرفی شده است. اینکه صرفاً جنسیت را دلیل رد ایشان قلمداد کنیم چندان صحیح نیست و ما در سطح کشور ده‌ها خانم در مقام ریاست سازمان و معاون وزارت داریم. آنچه که مهم است برنامه ایشان و راه‌کارهایی است که ارائه می‌دهند و همانطور که بیان شد قرار است که با کمیسیون عمران جلساتی تخصصی را داشته باشند. به نظر می‌آید ایشان بتواند رأی نمایندگان مجلس را برای حضور در این وزارتخانه کسب نماید.

علی‌آبادی باید بررسی شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی درمورد دو ابقای صورت گرفته در بین اعضای کابینه افزود: حضور آقای خطیب بلا مشکل است و از این جهت حرف خاصی نیست. اما باید درمورد آقای علی‌آبادی در کسوت وزارت نیرو بررسی‌های بیشتری به عمل بیاید؛ چرا که در دوره قبل، آقای مهرابیان اقدامات انقلابی مثبتی در این وزارتخانه داشتند و از این حیث برنامه و عملکردهای آقای علی‌آبادی برای جانشینی ایشان بسیار مهم است.