وزیر خارجه رژیم اسرائیل به علت نگرانی این رژیم از احتمال ارسال تسلیحات به کرانه باختری و ایجاد جبهه‌ای جدید در این منطقه خواستار دیوارکشی در مرزهای اردن شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، عصر امروز (دوشنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) مدعی شد که ایران در تلاش برای ایجاد جبهه‌ای جدید در کرانه باختری است.

او ادعا کرد که گروه‌های مقاومت سعی دارد از طریق مرزهای شرقی فلسطین اشغالی سلاح وارد کرانه باختری کنند.

کاتس در ادامه ادعای خود اضافه کرد که هدف از ارسال به کرانه باختری تجهیز گروه‌های مقاومت در کرانه باختری و ایجاد جبهه‌ای جدید در اردوگاه‌های فلسطینیان است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار از بین بردن زیرساخت‌های گروه‌های مقاومت در کرانه باختری شد و گفت تل‌آویو باید فرایند دیوارکشی در مرزهای شرقی در طول مرز اردن را برای جلوگیری از ورود تسلیحات تسریع کند.

یسرائیل کاتس در حالی این ادعا را مطرح کرده است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به‌تازگی خبر داد این رژیم قصد دارد لشکری جدید در مرزهای فلسطین اشغالی با اردن مستقر کند.

تحرکات رژیم صهیونیستی برای استقرار نیرو در مرزهای شرقی فلسطین اشغالی و دیوارکشی در امتداد مرز با اردن پس از آن صورت گرفت که روز گذشته یک نظامی اسرائیلی طی عملیاتی در شهرک «میخولا» در شرق کرانه باختری به ضرب گلوله یک نیروی مقاومت کشته شد.

«کتائب القسام» شاخه نظامی حماس به دنبال این عملیات مسئولیت این اقدام را رسما به عهده گرفت.

منبع: فارس