تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

اسرائیل تاکنون ۳۳۰۰ قتل عام علیه مردم غزه انجام داده و ۱.۸ درصد مردم این باریکه را به شهادت رسانده است.

همشهری آنلاین؛ حجم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه به قدری فاجعه بار است که برخی از محققان تاریخ آن را یکی از بزرگترین نسل کشی‌های تاریخ در بازه زمانی کوتاه می‌دانند. وزارت بهداشت غزه روز (دوشنبه) از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۹ هزار و ۸۹۷ تن خبر داد. در عین حال رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: ما صدها درخواست در مورد غزه مطرح کرده‌ایم، اما آنچه شاهد آن هستیم کاهش وجدان انسانی است. نزدیک به ۱۰ ماه از آغاز نسل‌کشی در غزه می‌گذرد و ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً تمام جنبه‌های حقوق بشر بین‌المللی را در حمله‌های بی‌امان خود به نوار غزه، نقض کرده است؛ هر چند حالا رژیم صهیونیستی هیچ هدف مشخصی برای این ادامه این جنگ ندارد، اما هنوز هم از حمایت بی‌قید و شرط نزدیک‌ترین متحدش یعنی ایالات متحده آمریکا برخوردار است. اداره مرکزی آمار فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ آگوست روز جهانی جوانان، درباره کشته شدگان غزه‌ای و تغییرات جمعیتی در سرزمین‌های فلسطین، اعلام کرد که ۱.۸ درصد از جمعیت غزه در حملات اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون، جان خود را از دست داده‌اند.بر اساس این بیانیه، تعداد قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار نفر رسیده که این رقم معادل ۱.۸ درصد از جمعیت این منطقه است. ۲۴ درصد از کشته‌شدگان در حملات اسرائیل را جوانان تشکیل می‌دهند. در این مدت ۳۴ نفر در غزه از گرسنگی جان خود را از دست دادند و تقریباً ۳۵۰۰ کودک به دلیل سوء تغذیه در خطر مرگ قرار داشتند.بیش از ۹۵ هزار نفر در حملات اسرائیل مجروح شدند که ۷۰ درصد مجروحان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. ۱۰ هزار نفر همچنان در نوار غزه مفقود یا زیر آوار هستند. ۲ میلیون نفر در نوار غزه که قبل از حملات ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشت، به دلیل حملات اسرائیل به اجبار آواره شدند.

پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور نوشت، دفتر رسانه‌ای دولتی (GMO) در غزه اعلام کرد اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۳۰۰ قتل عام علیه فلسطینیان در نوار محاصره شده غزه انجام داده است، اما در این ۱۰ ماه گذشته تل آویو بارها مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی انبوه در باریکه غزه شده است که برجسته‌ترین «قتل عام‌های» چند ماه اخیر در ذیل به آن اشاره شده است:

۱-قتل عام بیمارستان المهمدانی:

رژیم صهیونیستی در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ و درست ۱۰ روز بعد از عملیات ۷ اکتبر و طوفان الاقصی شروع به انتقام گیری از مردم عادی و غیرنظامی کرد. در بمباران هوایی اسرائیل ۵۰۰ نفر از مردم در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

۲- کشتار جبالیا:

نیروی هوایی اسرائیل در حمله هوایی شدید به منطقه شمال شرقی غزه که جبالیا در آن قرار دارد مناطق مسکونی را هدف قرار داد و در یک نسل کشی تمام عیار ۴۰۰ غیرنظامی اعم از کودک و زن شهید شدند.

۳-مدرسه الفاخوره:

۱۸ نوامبر سال ۲۰۲۳بود که اسرائیل با حمله به مدرسه الفاخوره که ذیل آنروا(تحت حمایت سازمان ملل) آوارگان را در خود جای داده بود باعث یک فاجعه انسانی شد و ۱۱۸ نفر شهید و ۷۶۰ نفر از مردم غیرنظامی زخمی شدند.

۴- روز خونین آرد

۲۹ فوریه سال ۲۰۲۴ فاجعه ای در غزه رخ داد که بعدها معروف به روز خونین آرد یا نان یا خون شد. در حالی که مردم عادی منتظر بودند کامیون آرد وارد میدان نابلسی غزه شوند، بمباران این منطقه توسط اسرائیل باعث به شهادت رسیدن ۱۲۰ فلسطینی شد.

۵- بیمارستان الشفا

۱۸ مارس سال ۲۰۲۴ یک جنایت ضد بشری بزرگ رخ داد که در تاریخ نسل کشی های تاریخ سابقه نداشت. در بمباران و بعد حمله زمینی ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا در غزه نزدیک به ۴۰۰ نفر شهید شدند و بعدها پیکر ۱۴۰ نفر در گورعای دسته جمعی یافت شد

۶- جنایت رفح

برجسته ترین نسل کشی بعدی اسرائیل در نوار غزه به ماجرای چادرهای سوخته در رفح برمی گردد. در شبی که آوارگان فلسطینی در نوار غزه در رفح حضور داشتند و در چادر خواب بودند به یکبار بمب های اسرائیلی بر سر آنها ریخته شد و در این فاجعه ۴۵ نفر شهید و ۲۴۹ نفر هم به شدت زخمی شدند که برخی معلولیت زیادی پیدا کردند

۷-جنایت اردوگاه النصیرات

در ژوئن امسال مدرسه آوارگان در النصیرات قسمت شمال شرقی غزه شاهد یکی از فجایع بزرگ تاریخ بود. وقتی مردم در مدرسه مربوط به سازمان ملل حضور داشتند بمب های اسرائیلی که ساخت آمریکا بود بر سر آنها فرود آمد و ۴۰ نفر در جا شهید و ۷۴ نفر هم مجروح شدند

۸- قتل عام النواصی خان یونس:

کشتاری که توسط اشغالگران انجام شد با بمباران شدید هوایی با ۵ موشک سنگین چادرهای آوارگان و برخی ساختمان‌ها در شهر خان یونس را هدف قرار داد که در آن حداقل ۹۰ فلسطینی شهید و بیش از ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

۹-مدرسة التابعین:

در ۱۰ آگوست هم جنایتی بزرگ در غزه رخ داد که جهان را مبهوت کرد. زمانی که مردم غزه در حال خواندن نماز صبح در محله الدراج غزه بودند، اسرائیل آنجا را بمباران می کند و مردم نمازگزار تکه تکه می شوند. حجم جنایت به جدی بود که بعدها هر ۷۰ کیلوگرم بدن پیدا شده یک نفر محسوب شد. در این جنایت ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و ده ها نفر هم به شدت مجروح شدند.