نگرانی نیروهای منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی از حمله انتقام‌جویانه ایران تا پایان هفته یک بار دیگر بالا گرفته است.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: پاسخ تلافی‌جویانه ایران به ترور ۱۰ مرداد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی سابق حماس در تهران بار دیگر در سرخط خبری رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

پایگاه روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا نوشت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به زیردریایی یو اس‌اس جورجیا با موشک هدایت شونده دستور داده است تا به خاورمیانه برود و به ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن گفته است که سفر خود به منطقه را تسریع کند، زیرا مقامات امنیتی اسرائیل پیش بینی تلافی جویانه مستقیم از سوی ایران را دارند.

پایگاه ایندیپندنت انگلیس هم نوشت: اسرائیل برای حمله گسترده از سوی ایران آماده می‌شود، زیرا آمریکا به کشتی‌های جنگی دستور تسریع استقرار داد.

تایمز اسرائیل نوشت: اسرائیل گفت که در شرایط فعلی معتقد است ایران قصد حمله در چند روز آینده را دارد. ارتش اسرائیل می‌گوید دستورالعمل‌های غیرنظامی تغییری نکرده است، زیرا گزارش‌ها می‌گویند تهران احتمالا تا پنجشنبه حمله خواهد کرد.

گاردین انگلیس نوشت: با افزایش تنش، اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه احتمالی ایران آماده می شود. زیردریایی آمریکا در حالی که ایران بر حق پاسخ مناسب و بازدارنده به ترورها تاکید می‌کند، در منطقه مستقر شده است. ایران بر حق خود برای پاسخ مناسب و بازدارنده علیه اسرائیل پافشاری کرده است زیرا وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، به همتای آمریکایی خود گفته است که تهران در حال آماده‌سازی برای یک حمله نظامی در مقیاس بزرگ است.

الجزیره قطر هم گزارش داد: رهبران اروپایی در بحبوحه واکنش مورد انتظار ایران به اسرائیل خواستار خویشتنداری هستند. فرانسه، آلمان و بریتانیا نسبت به تشدید تنش هشدار دادند و خواستار آتش بس در غزه شدند. فرانسه، آلمان و بریتانیا از ایران و متحدانش خواستند تا از حملات پیش‌بینی شده به اسرائیل در تلافی قتل‌های اخیر اعضای ارشد حماس و حزب‌الله خودداری کنند.

پایگاه شبکه خبری فاکس نیوز هم گزارش داد: منابع می‌گویند که ایران ممکن است در کمتر از ۲۴ ساعت به اسرائیل حمله کند. قدرت‌های غربی به تهران هشدار داده‌اند. قدرت‌های غربی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک به ایران و متحدانش هشدار دادند که از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند در خاورمیانه خودداری کنند، زیرا به نظر می‌رسد منطقه به زودی به سمت نقطه شکست پیش می‌رود.