رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چراغ‌های چشمک‌زن مجهز به پنل‌های خورشیدی هستند که از مصرف برق نیز با این اقدام جلوگیری می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت معرفی ذیحسابان صاحب امضا در شهرداری بررسی می‌شود، اظهار کرد: مابقی دستورات جلسه به بررسی گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی، سازمان مدیریت میادین میوه‌ و تره‌بار، سازمان بهشت زهرا (س) و دیگر مجموعه‌های شهرداری اختصاص دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای چراغ تقاطع‌ها سعی ما بر این بود که از انرژی خورشیدی استفاده شود، تصریح کرد: ممکن است به دلایل دیگری برق چراغ‌ها قطع شده باشد. مابقی چراغ‌ها نیز باید به انرژی خورشیدی مجهز شوند. چراغ‌های چشمک زن مجهز به پنل‌های خورشیدی هستند که از مصرف برق نیز با این اقدام جلوگیری می‌شود.

او افزود: تعدادی از دوربین‌ها فعال هستند و برای مابقی آنها نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است. ‌باید تعداد دوربین‌ها افزایش یابد که پیش از این در خرید این دوربین‌ها مشکل وجود داشت. باید هزینه آن واریز شود تا بتوان دوربین‌ها را تامین کرد.

چمران با بیان اینکه برخی خودروها مقابل پارکینگ‌ها توقف کرده راه‌بندان ایجاد می‌کنند و دست‌فروشی می‌کنند و برای مثال انبه می‌فروشند، گفت: بنده در مواردی ایستادم و با پلیس تماس گرفتم تا این دست‌فروشان جمع‌آوری شوند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در برخی مناطق همچون منطقه ۱۸ وضعیت بسیار بدی را شاهد هستیم، گفت: در محدوده میانی خیابان، فروشندگان مستقر می‌شوند و وقتی از آنها می‌پرسیم که چرا می‌ایستند، می‌گویند اگر ما نایستیم دست‌فروشان می‌ایستند. با این میزان کمبود چنین چالش‌هایی را داریم.

چمران افزود: توضیحاتی در مورد بوستان ولایت و جنگ‌افزاری ارائه شد اما به اتمام نرسید و گفتیم که طرح‌های مورد نظر آنها ارائه شود. قرار بر ساخت مرکز سرطان و یا هایپر بود که ساخته نشد. زمانی گفتند در ۲۰ درصد فضا ساختمان‌سازی شود که مخالفت کردیم؛ چراکه اگر سر ساخت باز شود ادامه پیدا خواهد کرد. ما گفتیم چیزی از فضای سبز کم نشود به جز باند فرودگاه که باید حفظ شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نصب روزشمار در پروژه‌ها جزء قوانین نیست، یادآور شد: بنده با نصب روزشمارها موافقم اما قانون لازم‌الاجرا نیست و همکاران کار خود را انجام می‌دهند.