چهارمین متهم پرونده سرقت مسلحانه با سلاح سرد پل صدر با تلاش ماموران آگاهی دستگیر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهارمین متهم پرونده سرقت با سلاح سرد در زیر پل صدر خبر داد و گفت: این فرد متواری بود که سرانجام با تلاش بی وقفه ماموران آگاهی به دام پلیس افتاد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت مسلحانه با سلاح سرد در پل صدر تهران (فروردین امسال) و انتشار فیلم آن در فضای مجازی پرونده به جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی در همان ایام طی یک عملیات ضربتی سه متهم پرونده در محدوده شمال کشور دستگیر شدند سپس بازسازی صحنه سرقت با حضور رئیس پلیس تهران بزرگ و متهمان پرونده در همان محل انجام شد.

جزئیات جدید از زورگیری اتوبان صدر | متهمان اعتراف کردند | تیراندازی از سمت ما نبود

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: با توجه به فراری بودن یکی از اعضای این باند کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم در محدوده شرق تهران شدند که با هماهنگی قضایی متهم چهارم این پرونده حوالی بامداد ۲۲ مرداد بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد که در تحقیقات مقدماتی به جرم خود اعتراف کرد.

وی یادآور شد: متهم به جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

اعتراف به قتل مرد جوان در سید خندان

همچنین رئیس پلیس آگاهی پایتخت از اعتراف یک متهم به ارتکاب جنایت (قتل) در محله سیدخندان خبر داد.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: دوشنبه ۱۶ بهمن سال ۱۴۰۲ وقوع قتل مردی تبعه کشور افغانستان از سوی ماموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان به بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی، گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مردی ۳۰ ساله را مشاهده کردند که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

به گفته او، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول مدتی بود که در این ساختمان مشغول به کار شده بود و کارگران دیگر ساختمان، آن شب هم با شنیدن صدای دعوا و درگیری بیدار و مشاهده کردند ۲ مرد تبعه افغانستان همکارشان را بشدت زخمی کرده و با تهدید بقیه از محل فرار کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تا اینکه تیم جنایی ردی از یکی از اقوام خانواده مقتول را یافتند و او ماجرای این جنایت هولناک را اینطور توضیح داد که خانواده مقتول با خانواده‌ای از طایفه‌ای دیگر در افغانستان اختلاف و درگیری داشتند به همین خاطر مقتول برای دوری از مشکلات و این اختلاف‌ها افغانستان را ترک کرده و برای کار به ایران آمده بود، چند هفته قبل دوباره میان پدر مقتول و خانواده دو برادر قاتل درگیری رخ داده بود که آن دو برادر به‌قصد انتقام به محل حادثه رفتند و با ضربات چاقو دست به این جنایت زدند.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه یکی از متهمان را در شهریار شناسایی کردند و پس از کسب مجوز قضایی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند اما متوجه شدند که برادرش به مکانی نامعلوم فرار کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی با اظهارات ضد ونقیضی گفت، من و برادرم با مقتول و طایفه‌اش اختلاف داشتیم که قرار شد انتقام بگیریم، بدین ترتیب روز حادثه به محل جنایت رفتیم که در آنجا برادرم با ضربات چاقو مرد جوان را به قتل رساند من در این ماجرا بی‌گناه هستم و برادرم عامل اصلی جنایت است و به مکان نامشخصی گریخته است.

سرقت ۷۰ میلیاردی خدمتکار خانه

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقی که در پوشش خدمتکار، از منزل یکی از شهروندان ۷۰ میلیارد ریال اموال با ارزش سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: پیرو تماس یکی از شهروندان و اعلام وقوع سرقت از داخل منزلش، پیگیری موضوع و شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک قرار گرفت.

اسلحه داشتیم که اگر دستگیر شدیم خودمان را بکشیم چون ...| بازگشت سارقان محله نواب به محل سرقت + ویدئو

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد صاحبخانه به تازگی طی تماس با شرکتی زن میانسالی را برای انجام امورات خانه استخدام کرده است و زمانی که اعضای خانواده بیرون از منزل حضور داشتند سرقت اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شاکی اظهار داشت که سارق اموال با ارزش منزلش را از قبیل طلا، جواهر، دلار و وجه نقد، دسته چک و کارت های بانکی و ساعت های گران قیمت به ارزش ۷۰ میلیارد ریال ربوده است.

سرهنگ علی قاسم‌پور عنوان کرد: با استعلام های انجام شده به دست امد متهم خانم ۴۳ ساله با هویت جعلی در شرکت خدماتی مراجعه کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: ماموران پلیس با به کارگیری شیوه های نوین پلیسی و کشف جرم، موفق به شناسایی هویت واقعی متهم و کشف محل مخفیگاه وی در شهرستان کرج شدند و پس از هماهنگی های قضائی و اعزام ماموران به مخفیگاه متهم، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه که به طور ماهرانه ای در سقف منزل جاساز شده بود، کشف و متهم به جرم خود معترف کرد و اظهار داشت مقداری از طلا و دلار های به سرقت رفته به ارزش یک میلیارد ریال را فروخته است.

سرهنگ قاسم‌پور با اشاره به اینکه اموال مکشوفه پس از صورتجلسه در اختیار شاکی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: متهم پس از اعتراف به جرم خود برای اخذ دستور قضایی و تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کشف سرنگ های انسولین قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ هم از کشف بیش از ۷۷ هزار قلم انواع ابزارآلات خارجی و سرنگ انسولین قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ماموران موفق به کشف خودروی حامل کالای قاچاق در محدوده اتوبان تهران- قم شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی توسط کامیونتی در حال انتقال به انباری در شهرری بوده که کالای خارجی از جنوب کشور درحال انتقال بوده که ماموران پلیس خودروی موصوف را متوقف و بازرسی که مشخص شد که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

سرهنگ افشاری افزود: کالاها شامل تعداد ۳هزار و ۵۰۸ عدد انواع ابزارآلات خارجی شامل انواع پیچ گوشتی، دریل، دستگاه جوش، انبر قفلی و آچار فرانسه و غیره ساخت کشور چین و هند و تعداد ۷۴هزار و ۵۰۰ عدد سرنگ انسولین ساخت کشور آمریکا بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

منبع: ایرنا