مشاور ارتباطات امنیتی کاخ سفید گفت، اگر حملات اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین را ناراحت می‌کند، یک راه‌حل ساده برای آن وجود دارد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جان کربی» مشاور ارتباطات امنیتی کاخ سفید گفت: «اگر حمله اوکراین به کورسک، پوتین را ناراحت می‌کند، یک راه‌حل ساده برای آن وجود دارد؛ او می‌تواند از اوکراین خارج شود و بیرون بیاید!»

پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» به نقل از مشاور ارتباطات امنیتی کاخ سفید گزارش کرد: «اگر پوتین ناراحت است، می‌تواند از اوکراین خارج شود و همه چیز را تمام کند.»

این اظهار نظر جان کربی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه عنوان شده که پیشتر غرب را به «ایجاد جنگی علیه روسیه با استفاده از اوکراینی‌ها» متهم کرده بود.

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. کارشناسان معتقدند این حمله با پشتیبانی کامل آمریکا و اروپا اتفاق افتاده و قطعا فرماندهان ناتو اطلاعات لازم را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند. وزارت دفاع روسیه می‌گوید اوکراین در حمله به کورسک متحمل تلفات سنگینی شده و نیروهای روس به انهدام نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی کورسک ادامه می‌دهند و عملیات هنوز ادامه دارد.

منبع: ایسنا