همزمان با بازگشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا در خصوص احتمال ترویج محتواهایی در این شبکه که تحریک به خشونت و نژادپرستی کند، به ایلان ماسک هشدار داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) به مالک شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در آستانه مصاحبه برنامه‌ریزی‌شده‌اش با رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ مورد تعهدش به رعایت قوانین اتحادیه اروپا به ویژه در مورد محتوایی که می‌تواند نژادپرستی یا خشونت را تحریک کند، هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، تیری برتون در نامه‌ای سرگشاده به ماسک نوشت «بعنوان یک نهاد فردی که درنهایت پلتفرمی را با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان کنترل می‌کند؛ که یک سوم این کاربران در اتحادیه اروپا هستند و بعنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ تلقی می‌شود، شما از نظر قانونی موظف هستید تا پایبندی شبکه ایکس به قوانین اتحادیه اروپا و به خصوص قانون خدمات دیجیتال در اتحادیه اروپا را تضمین کنید».

در ادامه این نامه آمده است «ما بر خطرات احتمالی در اتحادیه اروپا که مرتبط با انتشار محتواهایی است که ممکن است در قالب رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی چون مناظره‌ها و مصاحبه‌های مرتبط با انتخابات موجب تحریک به خشونت، نفرت‌پراکنی و نژادپرستی شود، نظارت داریم».

این مقام اتحادیه اروپا سپس به ماسک هشدار داد «من از شما می‌خواهم هرچه سریع‌تر، کارآمدی سیستم خود را تضمین کرده و اقداماتی را که در این زمینه انجام داده‌اید به تیم من گزارش کنید».
این هشدار اتحادیه اروپا درست پس از آن صورت گرفت که ترامپ پس از غیبت یکساله خود،مجددا به شبکه اجتماعی ایکس بازگشت و مصاحبه‌ای را به صورت آنلاین با ایلان ماسک انجام داد.

منبع: فارس