گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سوابق و برنامه‌های خود را برای آنان تشریح کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ابراهیم رضایی اظهار کرد: پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی میزبان احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بودیم.

وی بیان کرد: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ابتدا سابقه خودش را مطرح و سپس اشاره‌ای به برنامه‌های خود کرد. همچنین وی به سوالات اعضای کمیسیون پاسخ داد. دنیامالی از تغییر نگرش در وزارت ورزش و جوانان و لزوم آن گفت و تاکید کرد که کاش اسم این وزارتخانه «جوانان و ورزش» بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دنیامالی از توجه و تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای آن سخن گفت و نگرانی‌های خود را درباره جوانان مطرح کرد و گفت باید بیشتر روی جوانان تمرکز کنیم. همچنین وی بر اجرای مصوبات مجلس تاکید کرد و تاکیدش بر فعال سازی شورای عالی جوانان و استفاده از ظرفیت رئیس جمهور و دولت در حوزه جوانان بود.

رضایی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره‌ای به المپیک آینده کرد و گفت باید برای المپیک لس آنجلس از همین الان برنامه‌ریزی کنیم و باید در المپیک حضور حداکثری و چند برابری داشته باشیم. همچنین وی گفت که برای بازی‌های آسیایی هم باید برنامه‌ریزی کنیم و تاکید کرد که می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم. دنیامالی اعلام کرد باید نگاه تخصصی داشته باشیم و از نرم‌افزارهای قهرمانی استفاده کنیم و گفت مهم‌ترین کار برای موفقیت و برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی، اجرا، استمرار در آن و پایش است.

رضایی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان از سفرهای بیهوده در حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت که بسیاری از این سفرها عایدی ندارد و جلوی سفرهای غیرضروری را خواهم گرفت. همچنین وی اعلام کرد که باید در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی افراد مدنظر خودمان را حمایت کنیم تا منافع ملی را فدای مصالح خودشان نکنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از جمله پاسخ‌های دنیامالی به نمایندگان در پاسخ به سوالی درباره محرومیت ورزش و قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در گذشته و بعد از دوره‌ای که وی در در فدراسیون قایقرانی مدیریت داشته است این بود که بنده عضو مؤثر فدراسیون جهانی قایقرانی بودم، من بچه نظام هستم و نه تنها علیه کشور کاری نکردم، بلکه پیگیری کردم تا سرپرست وقت فدراسیون قایقرانی وارد فدراسیون جهانی شود و هیچ وقت علیه ورزش ایران اقدامی نکردم.

وی افزود: دنیامالی بر خرد جمعی تاکید کرد و در ارتباط با انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان گفت که رئیس جمهور از من خواست و من حتی یک تلفن برای خودم نزدم؛ افراد دیگری را پیشنهاد دادم اما در نهایت گفتند که روی من به جمع‌بندی رسیدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیامالی بر ورزش زنان تاکید کرد و گفت که هر چقدر در حوزه زنان سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه خیلی خوبی خواهد داد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در المپیک آینده حداقل ۲۰ سهمیه در حوزه بانوان بگیریم و حوزه ورزش بانوان برای من بسیار مهم است و به صورت ویژه در این حوزه کار می‌کنم.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره مهاجرت ورزشکاران نیز گفت که بنده در این زمینه نگرانی دارم و برای جلوگیری از این کار برنامه دارم. وی گفت هیئت‌های ورزشی استانی در اولویت است و بر امکانات در ورزش همگانی تاکید کرد و گفت که ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است و درباره ورزشگاه جدید تهران هم گفت که این ورزشگاه در دستورکار است و در بحث فساد در ورزش هم اعلام کرد که فساد در ورزش چالش من خواهد بود و با آن مقابله خواهم کرد. همچنین دنیامالی در بحث مدیریت ورزشی نیز گفت که باید از نیروهای توانمند و متعهد استفاده کنیم.

وی با اشاره به توضیحات نمایندگان، گفت: نمایندگان مباحثی درباره سوابق وی و بحث محرومیت ورزش ایران در زمان تصدی وی در فدراسیون قایقرانی مطرح کردند. رسیدگی به ورزش بانوان، عدالت در توزیع امکانات ورزشی، توجه به موضوع جمعیت، انتقاد از جایگاه پایین جوانان در وزارت ورزش، توجه به ورزش همگانی، انتقاد از پرداخت‌های نجومی به معدود ورزشکاران و فوتبالیست‌ها در باشگاه‌های دولتی، لزوم کار فرهنگی روی ورزشکاران، ساماندهی پیشکسوتان ورزش، مقابله با مافیای ورزش و به ویژه در فوتبال، انتقاد از بی‌عدالتی بین فدراسیون‌ها، انتقاد از غلبه نگاه کاسب‌کارانه بر نگاه ملی، لزوم تدبیر برای اشتغال جوانان، برنامه داشتن برای نسل زد به ویژه اشتغال آنان، ضرورت آمایش سرزمینی در ورزش، اصلاح رابطه کمیته ملی المپیک و با فدراسیون‌ها، تشکیل هیأت اندیشه ورز برای ورزش، ساخت ورزشگاه‌های استاندارد، ممانعت از خروج ورزشکاران از کشور و لزوم رسیدگی به زندگی و معیشت ورزشکاران مدال آور هم از دیگر نقطه نظرات نمایندگان حاضر در این جلسه بود.

منبع: مهر