جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که اگر ولادیمیر پوتین نگران حمله اوکراین به کورسک است؛ باید جنگ کشورش علیه اوکراین را پایان دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بار دیگر با تأکید بر حمایت ایالات متحده از اوکراین اذعان کرد که «هیچ اشکالی در مورد حملات اخیر اوکراین وجود ندارد. این، جنگ پوتین علیه روسیه است و اگر او این (شرایط) را دوست ندارد؛ یک راه‌حل ساده برای آن وجود دارد؛ او می‌تواند از اوکراین خارج شود».

در روزهای اخیر حملات اوکراین به منطقه کورسک روسیه، موجب پیشروی کی‌یف در خاک روسیه شده است. کی‌یف مدعی شده است که بر ۲۸ روستای این منطقه مسلط شده است. پیش از این، روسیه نیز از تخلیه برخی روستاهای منطقه کورسک خبر داده بود. پوتین هدف از حملات جدید اوکراین را امتیاز گرفتن بیشتر در مذاکرات صلح عنوان و بر پاسخ محکم روسیه به این حملات تأکید کرده است.

این دو کشور در حال حاضر سومین سال جنگ خود را پشت سر می‌گذارند. آمریکا از اصلی‌ترین حامیان اوکراین به شمار رفته و به تجهیز تسلیحاتی این کشور می‌پردازد. برخی از تحلیلگران، دستیابی اوکراین به تسلیحات جدید غربی‌ها را عامل مهم حملات جدید این کشور به روسیه دانسته‌اند.

منبع: فارس