در جدیدترین موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ با با ایلان ماسک در شبکه ایکس گفتگو کرد.

همشهری‌آنلاین؛دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه بعد از چند سال به پیام رسان ایکس(سابق توئیتر) بازگشت و گفتگوی با ایلان ماسک، مالک این شبکه مجازی داشت که نکات مهم و بعضاً عجیبی را در مورد مسائل داخلی آمریکا و همچنین برخی مسائل سیاست خارجی و حتی ایران بیان کرد. دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای گفت، وضعیت «خاورمیانه» می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود. او افزود: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، اسرائیل مورد حمله قرار نمی‌گرفت، حمله ۷ اکتبر اتفاق نمی‌افتاد و جنگ در اوکراین آغاز نمی‌شد.» برخی از مطالب مهمی وی به شرح ذیل است:
نمی‌خواهم اقدام بدی علیه ایران انجام بدهم

پوتین رئیس جمهور روسیه، شی جینپینگ رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را می‌شناسم، آنها در اوج بازی خود هستند

اگر من بودم، حمله ۷ اکتبر و جنگ اوکراین رخ نمی‌داد

جنگ اتمی بزرگترین تهدید برای سیاره زمین است

پوتین یک مذاکره‌کننده خوب است

من رئیس‌جمهور بودم، حمله ۷ اکتبر (عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی علیه اراضی اشغالی) اتفاق نمی‌افتاد

کناره گیری بایدن بنفع هریس یک کودتا بود

اگر سرم را برنمی‌گرداندم، الان اینجا نبودم تا مصاحبه کنم. علت آن حادثه ترور، فقدان هماهنگی بود. همه می‌دانند که آن ساختمان که تیرانداز از آنجا به من شلیک کرد، باید پوشش داده می‌شد.

اتحادیه اروپا در تجارت با آمریکا، بد عمل می‌کند و ناتو بابت عدم هزینه‌کرد کافی در امور نظامی باید جبران کند

پیش بینی جدید ترامپ از حمله ایران به اسرائیل:«اسرائیل منتظر حمله ایران است، اما ایران به اسرائیل حمله نخواهد کرد. باور کنید.»

ترامپ پیشتر پیش‌بینی کرده بود که ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد!

زنده ماندن من معجزه بود، انگار یک فرشته من را چرخاند

بعد از این مصاحبه کمپین «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر گفت، «ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر از پلتفرم خود موسوم به «ایکس» برای تأثیرگذاری بر روند دموکراتیک ایالات متحده سوءاستفاده می‌کند. ماسک» در واکنش به این انتقاد از آمادگی‌اش برای مصاحبه با «کامالا هریس» در شبکه اجتماعی ایکس خبر داد. انتخابات ریاست‌جموری ۲۰۲۴ آمریکا در پنجم نوامبر (۱۵ آبان امسال) برگزار خواهد شد.