وقوع سیل به برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، روز یکشنبه و دوشنبه (22 و 23 مرداد) بازدیدی از مناطق سیل زده استان صورت گرفت که نشان می‌دهد سیلاب خسارت چندانی به این مناطق وارد نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نیکروز به همشهری می گوید: «بارش ها به صورت رگباری همراه با تگرگ را شاهد بودیم. همین عامل سبب وقوع سیلاب شده بود که باغات و مزارع ماش و برنج را تحت تاثیر قرار داد. بارش ‌های رگباری در مناطقی مانند دم چنار بویراحمد به باغات و مسیر ارتباطی روستاها خسارت‌هایی وارد کرد.» او یادآور می شود: «بعد از آن بلافاصله نیروهای امدادی و تیم های کارشناسی وارد منطقه سیل زده شدند تا ارزیابی های لازم برای میزان خسارت صورت بگیرد که کارشان را به خوبی انجام دادند. بارش‌های لحظه‌ای و سیلاب، منازل مسکونی مناطق روستایی و عشایری شهرستان‌های مارگون و دنا را تحت تأثیر قرار داده بود.»

نیکروز ادامه می دهد: «همچنین کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه استان نیز وارد عمل شدند و خوشبختانه عده ای بسیاری از مردم بیمه هستند و این موضوع کار ما را آسان می کند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان می کند: «انتظار ما این است که مردم خودشان و خانه و خودروی خود را بیمه کنند تا در هنگام وقوع بلایای طبیعی مشکلات چندین برابر نشود. در مناطق مختلف استان ممکن است تا پایان شهریور ماه شاهد بارش‌های لحظه‌ای باشیم و رعایت نکات ایمنی توسط مردم ضروری است.»

او می گوید: «هشدار سطح زرد در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است. ما هم در مدیریت بحران استان برای آمادگی در برابر سیل احتمالی به دستگاه های ذیربط از جمله امور عشایر، جهاد کشاورزی، شیلات و... ابلاغ کردیم.»‌

منبع: روزنامه همشهری