شبکه العربیه به نقل از یک منبع امنیتی مسئول در حماس ادعا کرد که براساس اعترافات یک خبرچین، وی مسئول لو دادن محل اقامت شهید محمد الضیف به رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، یک ماه پس از شهادت محمد ضیف فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در حمله هوایی اسرائیل به غزه، منابع العربیه فاش کردند که یک «پیام‌رسان» از گردان‌های القسام باعث شد محل اقامت این شهید شناسایی و بمباران شود.

بر اساس گزارش یک منبع امنیتی مسئول در حماس، تحقیقات پس از شهادت محمد ضیف نشان داد که اعتراف پیک پیام‌رسان که پیام‌ها را از محمد شبانه مسئول تیپ رفح در گردان‌های القسام منتقل می‌کرد، باعث شد مکان جلسه ضیف و رافع سلامه مسئول تیپ خان یونس افشا و شناسایی شود.

بر اساس گزارش این منابع، این خبرچین که از اعضای یک خانواده بزرگ در رفح است، محل جلسه این دو فرمانده ارشد القسام را افشا کرده که بلافاصله ترور شدند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که این خبرچین، که همچنان تحت بازجویی است، پیش از این اطلاعاتی درباره محل حضور محمد شبانه، مسئول تیپ رفح، ارائه کرده بود. شبانه در طول جنگ غزه سه بار هدف ترور قرار گرفت.

تحقیقات نشان داد که این پیام‌رسان نقشه‌های کاملی از شهر رفح به‌ویژه منطقه یبنا شامل شبکه تونل‌ها، کارگاه‌های ساخت سلاح، مواد منفجره، موشک‌ها و پهپادها را به اسرائیل تحویل داده است.

اعترافات پیام‌رسان القسام تأیید کرد که او محل حضور بسیاری از مسئولان را به افسران رابط خود لو داده است، چراکه وی به دلیل وظیفه‌اش در حمل و نقل روزانه پیام‌های دست‌نویس، با مسئول تیپ رفح و سایر مسئولان در رفح و خارج از آن در ارتباط بوده است.

این خبرچین در جریان بازجویی در خصوص ترور محمد ضیف اعتراف کرد که اسرائیل عکسی را به او نشان داده و او تایید کرده که ضیف را در منطقه‌ای دیده که رافع سلامه در آن اقامت داشته است. اسرائیلی‌ها به او گفته بودند که به محض اطلاع از حضور فرمانده گردان‌های القسام در آن مکان، به آن‌ها خبر دهد. هنگامی که او در حال رساندن پیام روزانه بود، محمد ضیف را در آنجا مشاهده و اسرائیل وی را ترور کرد.

منبع: العربیه فارسی