تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲

مدیر سابق یک شرکت‌ تامین‌کننده مواد غذایی در مدارس شیکاگو به اتهام سرقت ۱.۵میلیون دلار بال مرغ به تحمل ۹سال زندان محکوم شد.

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از فاکس‌نیوز، این زن که ورا لیدل نام دارد سرقت‌هایش را در سال‌های۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، زمانی که بیماری کرونا در آمریکا همه‌گیر شده بود، انجام داد.

ماجرا از این قرار بود که در آن سال‌ها، مدارس در شیکاگو تعطیل شدند و دانش‌آموزان باید از راه دور و به‌صورت آنلاین در کلاس‌های درس شرکت می‌کردند. با این حال مدیر شرکتی که مسئولیت تامین موادغذایی مدارس را برعهده داشت نقشه‌ای کشید تا به پولی هنگفت برسد. او طبق روال سال‌های دیگر اقدام به ثبت درخواست موادغذایی برای دانش‌آموزان کرد. چیزی که او درخواست تامین آن را کرده بود، بال مرغ بود. وی باید بعد از ثبت درخواست و تحویل گرفتن محموله‌های موادغذایی آن را به‌دست دانش‌آموزان می‌رساند، اما پس از دریافت محموله‌ها، آنها را به یک انبار منتقل می‌کرد و سپس می فروخت. او فقط در یک مورد از کلاهبرداری‌هایی که انجام داده بود، بعد از ثبت درخواست ۳۰۰هزار دلار بال مرغ، آنها را به یک انبار منتقل کرده و پس از آن فروخته بود.

سرقت‌های این زن تا پایان دوران کرونا ادامه داشت و به‌گفته مقامات، وی در این مدت ۱.۵میلیون دلار بال مرغ سرقت کرده و از این طریق دست به یک کلاهبرداری هنگفت زده بود تا اینکه شرکت اصلی تامین‌کننده مواد غذایی مدارس در آمریکا، هنگام بررسی صورتحساب‌ها به چند فاکتور مشکوک شد؛ فاکتورهایی که برای سفارش بال مرغ صادر شده بود، حال آنکه توزیع بال مرغ به‌دلیل دارابودن استخوان و ایجاد خطر برای بچه‌ها، به‌عنوان موادغذایی در آمریکا ممنوع است.

با پیداشدن این فاکتورها بود که پلیس در جریان یک کلاهبرداری بزرگ قرار گرفت و وقتی معلوم شد که پای زنی به نام ورا لیدل در میان است، دستور بازداشت او صادر شد. بررسی ها نشان داد که این زن در سرقت ۱.۵میلیون دلار بال مرغ نقش داشته است. در آخرین جلسه محاکمه که چند روز پیش برگزار شد، متهم به سرقت بال مرغ اعتراف کرد و به این ترتیب از سوی قاضی دادگاه به تحمل ۹سال زندان محکوم شد.

منبع: همشهری آنلاین