مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده در سال جاری ۲۵ تقاطع با گردش ناقص در پایتخت اصلاح خواهد شد که تاکنون چهار مورد از این تقاطع تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی صداقتی درباره برخی پروژه‌های شهر تهران اظهار کرد: اکنون ۲۱ برنامه تکمیل تقاطع با گردش ناقص در تهران باقی‌مانده تا بتوانند علاوه بر کوتاه کردن مسیر رفت و آمد مردم، در راستای صرفه‌جویی در سوخت و کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ براساس اقدامات انجام شده ۲۵ تقاطع با گردش ناقص در پایتخت اصلاح شده که با تکمیل ۲۵ مورد در سال جاری تعداد این تقاطع‌های تکمیل و اجرا شده در تهران به ۵۰ تقاطع در شهر تهران می‌رسد با اجرای آنها حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر شهروندان کوتاه می‌شود.

فعالیت شهرداری روی ۹۸ تقاطع با گردش ناقص

صداقتی گفت: در این دوره مدیریت شهری، فعالیت ما روی ۹۸ تقاطع با گردش ناقص متمرکز شد، در شرق تهران تقاطع بزرگراه باقری و بزرگراه شهید بابایی، گردش از سمت جنوب به غرب، میسر نیست و شهروندان برای اینکه بتوانند از این مسیر استفاده کنند ابتدا باید وارد اتوبان بابایی به سمت غرب شده و از دسترسی‌های دیگر مربوط به تلو و لشکرک استفاده کنند تا بتوانند به سمت غرب برگردند.

وی ادامه داد: همچنین اگر مردم بخواهند برای استفاده از این مسیر از سمت شرق به جنوب حرکت کنند در واقع امکان استفاده از این تقاطع را ندارند و باید پس از پیمودن ۳.۵ کیلومتر از زیر پل مینی‌سیتی، وارد بزرگراه شهید باقری به سمت جنوب شوند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران یادآور شد: اکنون ۹۸ بزرگراه دارای تقاطع با گردش ناقص در پایتخت وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۵ تقاطع ناقص با حمایت شهرداری تهران تکمیل و در اختیار شهروندان قرار داده شود.

صداقتی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی و صرفه‌جویی وقت شهروندان را از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: این اقدامات در راستای رفاه و آسایش شهروندان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این ۲۵ تقاطع، کلان پروژه‌هایی در سطح تهران تعریف شده تا اجرا شود به عنوان نمونه از بزرگراه شهید شوشتری کمربند شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج که از بزرگراه امام رضا (ع) در منطقه ۱۵ محدوده سه راه سیمان شروع می‌شود یکی از این ابرپروژه‌هاست که در فاز اول با طی مسافت ۹.۲ دهم کیلومتری به ورزشگاه تختی می‌رسد.

منبع: ایرنا