مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران بخشی از اقدامات شهرداری تهران برای تسهیل تردد در مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ مدارس و دانشگاه‌ها را تشریح‌ کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر ۱۴۰۳ با بیان اینکه در سال جاری اولین کمیته استقبال از مهرماه با حضور ارگانها و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، گفت: در این ستاد سه هدف عمده پیگیری می‌شود که اولین و مهمترین هدف روان سازی جریان ترافیک است؛ چراکه پیش بینی می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد به بار ترافیکی موجود تهران با بازگشایی مراکز آموزشی اضافه شود که تمهیداتی همچون شناورسازی ساعت کار ادارات را توسط استانداری آغاز کردیم.

او ایمن سازی ترافیکی را یکی دیگر از اهداف مهم‌ستاد استقبال از مهر دانست و افزود: دانش آموزان باید با امنیت بیشتری تردد داشته باشند که بر همین اساس اقداماتی را که عمدتا فیزیکی هستند همچون نصب تابلوی ترافیکی و خط کشی ها و... را ذیل اقدامات شهردادی مناطق تعریف کرده و مناطق نسبت به اجرای آنها اقدام‌ می‌کنند.

گلشنی بالا بردن ارتقاء ناوگان با حضور حداکثری ناوگان‌حمل و نقل در پی تکمیل و اورهال حداکثری را یکی دیگر از اهداف دانست و افزود: بحث رایگان کردن مترو درنیمه اول مهرماه در حال طی مراحل قانونی است و اگر نهایی شد این موضوع به اطلاع مردم می رسانیم.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان کمیته موازی دیگر در مناطق ۲۲ گانه داریم تا اقدامات اجرایی با سرعت ادامه یابد، در مورد سرانجام شناورسازی ساعت کاری ادارات گفت: در مورد مسئله شناورسازی باید بگویم که امروز این دستور کار با آغاز جلسه ستاد از استقبال مهر استارت خورد که با هماهنگی استانداری و فرمانداری موضوع پیگیری می‌شود، اما دقت داشته باشید که به صورت میانگین پیگیری و تصمیم گیری در این مورد فرایندی ۲۵ روزه است و زمان لازم دارد؛ اما دقت داشته باشید که با اجرایی شدن مصوبه کاهش مصرف انرژی از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریور و آغاز ساعت کاری ادارات از ساعت ۶ صبح شاهد بهبود جریان ترافیک بودیم و ساعات کاری در مهرماه نیز باید به نحوی تعیین شود که عبور و مرور بهتر شود و همچنین با برگشتن ساعات ادارات از ۱۵ شهریورماه به حالت عادی قطعا بار و جریان ترافیک شدید خواهد شد و ناچاریم با شناورسازی شرایط را نسبتا بهبود ببخشیم.

او در مورد رایگان سازی مترو در نیمه اول مهرماه نیز با بیان اینکه این موضوع نیز در حال پیگیری است، گفت: در مورد تأثیر رایگان سازی باید گفت هرچه میزان ارائه خدمات را افزایش دهیم جذب سفر بیشتر می شود و تصمیم رایگان کردن بلیت مترو نیز قطعا تأثیر در بهبود ترافیک دارد.

منبع: همشهری آنلاین