تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

مرد آمریکایی که دو دختر جوان را در دهه ۹۰ میلادی، ربوده وآنها را به قتل رسانده بود، بعد از ۳۱ سال مجرم شناخته شد.

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از ای بی سی، در یکی از شب‌های نوامبر سال ۱۹۹۲، آنجلا بروسو ۲۲ ساله هنگام دوچرخه سواری در امتداد کانال آریزونا در منطقه فینیکس در آمریکا ناپدید شد. صبح روز بعد پلیس جسد بی سر او را در نزدیکی مسیر دوچرخه سواری کشف کرد و بررسی‌ها نشان می‌دادکه او به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده است. به دنبال این جنایت هولناک، تحقیقات گسترده پلیس برای شناسایی قاتل آغاز شد.

ماموران با ده‎ها نفر که در زمان قتل در آن منطقه زندگی می کردند یا در آنجا بودند، مصاحبه کردند اما هیچ ردی از قاتل به دست نیامد.

تحقیقات ادامه تا اینکه ۱۰ماه بعد، ملانی برناس ۱۷ ساله که شبانه درحال دوچرخه سواری در امتداد کانال آریزونا بود ناپدید شد. جسد او نیز صبح روز بعد در حالی پیدا شد که بررسی‌ها نشان می‌داد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه و با توجه به نوع قتل‌ها و نحوه استفاده از چاقو، پلیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل یک جراح یا یک نیروی ویژه ارتشی است. کارآگاهان هر چند موفق شده بودند دی‌ان‌ای قاتل را به‌دست آورند، اما برای شناسایی او به بن‌بست خوردند. این قتل ها تا مدت‌ها مردم منطقه فینیکس را در شوک فرو برده بود و مردم و رسانه‌ها به قاتل لقب «شکارچی زامبی» داده بودند.

تحقیقات در این پرونده برای سال‌ها متوقف شد تا اینکه چند سال قبل رسیدگی به این جنایات از سر گرفته شد. دی‌ان‌ای قاتل که در صحنه قتل‌ها به جا مانده بود در بانک ژنتیک آمریکا ثبت شد و به این ترتیب نخستین سرنخ به‌دست آمد. دی‌ان‌ای به دست آمده از صحنه جرم با دی‌ان‌ای ثبت شده یک فرد مطابقت پیدا کرد و فردی به نام برایان پاتریک میلر شناسایی و دستگیر شد.

برایان در اکتبر سال ۲۰۲۲ محاکمه شد و در دادگاه اظهار بی‌گناهی کرد. با این حال خانواده قربانیان منتظر بودند تا رای پرونده اعلام شود و در نهایت چند روز پیش یک قاضی دادگاه عالی ماریکوپا، برایان پاتریک را در دو فقره قتل درجه یک، دو فقره آدم ربایی، یک مورد تجاوز جنسی و یک مورد تلاش برای تجاوز جنسی مجرم شناخت و به این ترتیب حکم دادگاه درباره وی به زودی صادر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین