ششمین نشست سرمایه‌گذاری هشت کشور اسلامی در حال توسعه با حضور شش شرکت فناور، دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری از ایران در مالزی برگزار شد. برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری و نوآوری و فناوری از برنامه های این نشست بود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدصالح خالقی نماینده ایران در شبکه تبادل فناوری هشت کشور اسلامی و دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران با اشاره به برگزاری ششمین نشست سرمایه‌گذاری هشت کشور اسلامی در حال توسعه گفت: این نشست با حضور عبدالقدیر امام دبیر کل سازمان D-۸و نمایندگانی از کشورهای عضو این سازمان در مالزی برگزار شد.

وی افزود: از ایران نیز شش شرکت فناور، دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این نشست حضور داشته و به ارائه دستاوردهای خود پرداختند. این تعداد از شرکت ها، حداکثر ظرفیت اعلامی به ایران بوده است.

بیشتر بخوانید:

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، خالقی از برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در این نشست خبر داد و افزود: علاوه بر شرکت های ایرانی، ۲۴ شرکت خارجی از کشورهای عضو سازمان D-۸ نیز به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، ایران، مالزی، اندونزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر و نیجریه به عنوان ۸ کشور اسلامی در حال توسعه عضو سازمان D-۸هستند. شبکه تبادل فناوری بین این ۸ کشور به ابتکار پارک فناوری پردیس تأسیس و دبیرخانه این شبکه در پارک فناوری پردیس قرار دارد.