وزیر خارجه ژاپن همچنین از ایران خواست «از سایر نهادهای مرتبطی که بر آن‌ها نفوذ دارد»، بخواهد خویشتنداری کنند.

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خارجه ژاپن امروز پنجشنبه از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور یوکو کامیکاوا با سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران علی باقری خبر داد.

طبق بیانیه‌ای که روی وبسایت این وزارتخانه قرار گرفته، کامیکاوا در جریان این گفت‌وگو «درباره وضعیت رو به وخامت کنونی در خاورمیانه ابرز نگرانی کرد» و گفت که «تشدید بیشتر وضعیت به نفع منطقه یا جامعه بین‌المللی نخواهد بود و باید تمام تلاش را برای جلوگیری از تشدید بیشتر انجام داد».

او در خصوص اقدام تروریستی اسرائیل در تهران که باعث شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شد هم از ایران خواست «به شکلی منطقی پاسخ دهد».

طبق این گزارش، وزیر خارجه ژاپن همچنین از ایران خواست «از سایر نهادهای مرتبطی که بر آن‌ها نفوذ دارد»، بخواهد خویشتنداری کنند.

وزیر خارجه ژاپن همچنین خواستار حمایت تهران برای تامین امنیت ژاپنی‌های حاضر در ایران در صورت افزایش تنش‌ها در خاورمیانه شد.

طبق بیانیه توکیو، در این تماس هر دو طرف بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه تاکید و توافق کردند که به ارتباطات بین دو کشور ادامه دهند.

طی روزهای اخیر آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تاکید بر حمایت خود از اسرائیل و بدون محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، از ایران خواسته‌اند تا از هر گونه اقدام نظامی علیه تل‌آویو امتناع کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی در واکنش به این بیانیه‌ها تصریح کرده که ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوقش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

وی همچنین گفت که بر اثر بی تفاوتی کشورهای حامی رژیم اسرائیل، «نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه ملت فلسطین استمرار دارد».