سخنگوی القسام ضمن اعلام اینکه حادثه کشته‌شدن یکی از اسرای صهیونیست یک اقدام تلافی جویانه بوده، رژیم صهیونیستی را مسوول تمامی خطراتی دانست که اسرای اسرائیلی را تهدید می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، روز پنجشنبه درباره کشته‌شدن یکی از اسرای اسرائیلی در غزه توضیح داد.

سخنگوی گردان‌های القسام دوشنبه شب در پیامی تلگرامی اعلام کرد «در ۲ حادثه جداگانه، ۲ نیروی مسلح مأمور محافظت از اسرای دشمن، اقدام به تیراندازی به سمت اسرای اسرائیلی در غزه کردند که در یک حادثه یک اسیر اسرائیلی بلافاصله کشته شد و در حادثه دیگر نیز ۲ اسیر زن به شدت مجروح شدند و تلاش برای نجات آن‌ها ادامه دارد».

ابوعبیده با بیان اینکه «کابینه رژیم اشغالگر کاملا در برابر جنایات و کشتارها در غزه و پیامدهای آن بر جان اسرای اسرائیلی مسئول است» خبر داده بود که «کمیته‌ای برای بررسی جزئیات این حادثه تشکیل شده و نتایج آن اعلام می‌شود».

در این راستا، ابوعبیده امروز گفت: «پس از تحقیق درباره موضوع کشته‌شدن یکی از اسرای دشمن به دست نگهبان او، مشخص شد که این نگهبان پس از دریافت خبر شهادت ۲ فرزندش در یکی از کشتارهای دشمن، برخلاف دستورالعمل‌ها دست به اقدامی انتقام‌جویانه زده است».

سخنگوی القسام در ادامه گفت: «ما تاکید می‌کنیم که این اتفاق موافق با اصول اخلاقی و تعالیم دینی ما در برخورد با اسرا نیست و پس از رخ دادن ۲ اتفاق مشابه در این زمینه، دستورالعمل‌ها را سخت‌تر خواهیم کرد».

ابوعبیده در پایان، رژیم صهیونیستی را به دلیل «نقض اصول تعامل انسانی و نیز پافشاری بر کشتار وحشیانه ملت فلسطین، مسوول کامل رنج‌ها و خطراتی دانست که برای اسرای اسرائیلی به وجود آمده است».

منبع: ایسنا