کیم جونگ اون، در پیامی به پوتین همزمان با سالگرد استقلال پیونگ یانگ از حکومت استعماری ژاپن، بار دیگر بر تعهد خود برای تعمیق همکاری با مسکو تاکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ آژانس خبری دولتی کره شمالی گزارش کرد، این پیام از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پاسخ به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت سالگرد روز آزادی ۱۵ اوت بود که در آن پوتین گفته بود پیوندی که در جنگ، سربازان شوروی علیه ژاپن ایجاد شد، همچنان به عنوان پایه و اساس روابط مسکو و پیونگ یانگ عمل می‌کند.

در پیام کیم جونگ اون خطاب به پوتین‌ آمده است: «احساسات دوستانه ارتش‌ها و مردم دو کشور که در نبرد خونین با دشمن مشترک شکل گرفته و عمیق‌تر شده است و به عنوان یک نیروی محرکه قوی برای توسعه روابط دوستی و همکاری به مشارکت استراتژیک همه جانبه و رفاقت شکست ناپذیر عمل می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون و پوتین دومین نشست خود در کمتر از یک سال گذشته را در ماه ژوئن در پیونگ یانگ برگزار و پیمانی را درباره «مشارکت استراتژیک جامع» امضا کردند که شامل یک توافق دفاعی متقابل است.

این نشست در میانه اتهام زنی‌ها و مطحرح شدن ادعاهایی از سوی آمریکا، اوکراین و کره جنوبی برگزار شد که گفته این سه کشور اعلام کردند پیونگ یانگ در حال کمک کردن به روسیه در جنگ علیه اوکراین به وسیله ارسال و تامین راکت و موشک در ازای دریافت کمک‌های نظامی و اقتصادی از سوی مسکو است.

آژانس خبری دولتی کی‌سی.ان.ای کره شمالی همچنین گزارش کرد، کیم جونگ اون از بنای یادبود سربازان کره‌ای که در مقاومت در برابر ژاپن برای پایان دادن به حکومت استعماری ۱۹۱۰-۱۹۴۵ جنگیدند و برج آزادی که در آن سربازان ارتش سرخ شوروی به یادگار مانده بودند، بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا