شبکه اسکای‌نیوز گزارش داده نیروهای اوکراین از تانک‌های رزمی چلنجر ۲ برای حمله به داخل منطقه کورسک روسیه استفاده کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دولت انگلیس ۱۴ تانک را تحویل ارتش اوکراین کرده و دیگر کشورهای عضو ناتو را هم به ارسال سلاح‌های سنگین برای آن کشور ترغیب کرده است.

طبق گزارش اسکای‌نیوز، انگلیس این تانک‌ها را تحویل «گردان هشتاد و دوم تهاجم هوایی» داده است اما ارتش اوکراین بعد از انهدام برخی از آنها در حملات پهپادی و توپخانه‌ای روسیه تصمیم به نگهداری اکثر آنها در زرادخانه کرده بود.

گردان هشتاد و دوم در حال حاضر یکی از یگان‌های ارتش اوکراین است که در حال مشارکت در نفوذ غافلگیرانه به منطقه کورسک روسیه است. اسکای‌نیوز به نقل از یک منبع گمنام گزارش داد که این گردان برخی از تانک‌های چلنجر ۲ را وارد میدان نبرد کرده است.

اسکای‌نیوز به جزئیات بیشتری درباره استفاده از تسلیحات جنگی روسیه در خاک روسیه نکرده است.

روز چهارشنبه یک کانال تلگرامی که بر اخبار نظامی روسیه تمرکز دارد مدعی شد ویدئویی از حمله پهپادی به یک تانک اوکراینی که کمی قبل‌تر رسانه‌ای دیگر منتشر کرده بود مربوط به انهدام یک تانک چلنجر ۲ است.

نیروهای اوکراین حدود ده روز پیش در عملیاتی غافلگیرانه که بزرگترین یورش ارتش یک کشور خارجی به خاک روسیه از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود وارد منطقه «کورسک» شده و بیش از ۲۴ شهرک را به تصرف خود درآوردند.

در پی این یورش بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از این منطقه گریخته‌اند و «الکساندر سیرسکی»، فرمانده ارتش اوکراین دوشنبه هفته جاری مدعی شده که نیروهای او کنترل ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را به دست گرفته‌اند.

ولادیمیر پوتین عملیات نظامی اوکراین را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده و هدف این عملیات را ناآرام کردن روسیه خوانده است.

منبع: فارس