باستان‌شناسان بیش از ۱۵۰۰ سکه نقره قرون وسطایی را زمانی در آلمان از زیر خاک خارج کردند که یک شهروند حین انجام حفاری‌های مربوط به یک پروژه، متوجه وجود این سکه‌ها شده بود که در نگاه اول شبیه پلاک‌های فلزی کوچک به نظر می‌رسیدند. 

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «لایوساینس» نوشت، به گفته باستان‌شناسان این اکتشاف بزرگترین گنجینه باستان‌شناسی است که از سال ۱۹۴۹ در منطقه «فرایبورگ» به دست آمده است.

این اکتشاف که در ماه «مه» و در جریان لوله‌کشی در نزدیکی یک استخر واقع در «گلوترتال» حاصل شده است، اطلاعاتی را درباره فعالیت معادن و ضرب سکه در ۶۵۰ سال قبل این منطقه به کارشناسان ارائه می‌دهد.

در سال ۱۹۴۹ میلادی بود که باستان‌شناسان با کاوش در «فرایبورگ» حدود ۵۰۰۰ سکه متعلق به حوالی ۱۲۸۰ میلادی کشف کردند، اما تاکنون هیچ سکه‌ قرون وسطایی در «گلوترتال» واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی «فرایبورگ» کشف نشده بود. «گلوترتال» در حیقت در منطقه کوهستانی «جنگل سیاه» واقع شده است که بیشتر برای دره‌های چشم‌نواز و جنگل‌های کاج شناخته می‌شود.

به گفته باستان‌شناسان، «گلوترتال» یکی از مهم‌ترین محوطه‌های استخراج برای دوک‌های فرایبورگ بود. همچنین نقطه‌ای که این مجموعه سکه‌های قرون وسطایی در آن کشف شده است، یکی از اصلی‌ترین مکان‌ها برای معدن‌دارانی بود که فلزاتی همچون نقره از آن استخراج می‌کردند.

به گفته باستان‌شناسان ارزش این ۱۵۰۰ سکه در قرن چهاردم میلادی معادل ارزش ۱۵۰ گوسفند بود.

منبع: ایسنا