تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

رونمایی حزب‌الله لبنان از شهر موشکی عماد۴ حاوی پیام‌های صریح برای رژیم صهیونیستی بود.

حسین پاک، خبرنگار حوزه مقاومت؛ همانطور که سید مقاومت در ۲۴ بهمن ماه ۱۶ سال اظهار کرد، «طیف عماد» بزرگترین دردسر برای دشمن صهیونیستی در حیات نکتب بارش خواهد بود. پس از تربیت یافتگان ممتازی چون حاج جواد طویل، حاج ابو طالب، حاج ابو نعمه که به مدت چند ماه در جبهه شمال فلسطین اشغالی توانستند ابهت پوشالی ارتشی که شکست ناپذیر بود را لگد مال کنند حالا حزب الله شهر موشکی «عماد ۴» را به نمایش می‌گذارد؛

رونمایی از شهر موشکی آن‌هم در میانه یک تنش بی سابقه پیام های بسیاری دارد؛

۱-مقاومت اسلامی در لبنان ماه‌ هاست در حال انجام یک جنگ فرسایشی با دشمن صهیونیست است که باعث به وجود آمدن خسارت های زیادی برای رژیم موقت صهیونیستی شده تا جایی که نایب رئیس سابق ستاد ارتش دشمن «یائیر گولان» به تازگی اعلام کرد: وضعیت در جبهه شمالی بزرگترین شکست در تاریخ پروژه صهیونیسم را نشان می‌دهد.

۲-دشمن صهیونیستی در این ماه ها با استفاده از برتری هوایی سعی در وارد کردن ضرباتی جدی به توان آفندی مقاومت در خط اول جبهه جنوب لبنان داشته است. به عقیده بسیاری از ناظران، توان تهاجمی مقاومت در این ماه ها نه تنها دچار ضعف نشده است بلکه توانسته در مواقع حساس ضرباتی مهم بر پیکره دشمن وارد نماید. یکی از مهم ترین و اساسی ترین پیام های «عماد ۴» این است که مقاومت به یک نقطه برتری غیر قابل بازگشت در مقابل رژیم دست یافته است.

۳- شهرهای موشکی، دور از دسترس ضربات هوایی رژیم بوده و با وجود چنین استحکاماتی رژیم صهیونیستی عملا برتری هوایی خود را در مقابله با تهاجم مقاومت از دست می‌دهد. همچنین مقاومت اصطلاحا قادر به وارد آوردن «ضربه دوم» است؛ به این مفهوم که رژیم هر چقدر تهاجم قوی داشته باشد نمی‌تواند مانع از ضربه بعدی حزب الله شود. همچنین مقاومت نشان داد «عماد ۴» و دیگر پایگاه های موشکی‌اش به نوعی دشمن را مجبور به مبارزه با برگ‌های درختان و سنگ ریزه ها خواهد کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند از پس درگیری با آنها برآید.

۴-آن چه به نمایش درآمد بخش کوچکی از توان بالای مقاومت است، موشک هایی با برد متوسط و سر جنگی سنگین که می‌توانند بانک اهداف گسترده ای از رژیم موقت صهیونیستی را از «کریات شمونا» تا حیفا هدف قرار دهند. عماد نامی است که هنوز رعب و ترس را برای دشمنان به ارمغان می‌آورد. به قول شهید عماد مغنیه: «الهدف واضح و محدّد و دقیق: ازاله اسرائیل من الوجود» هدف واضح، مشخص‌شده و دقیق است: نابودی اسرائیل.

۵-حال دشمن نمی‌داند آغاز و پایان این شهر ها کجاست؟ این انتهای این تونل ها به سرزمین های اشغالی می‌رسد و قرار است در حین تهاجم زمینی برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی استفاده شود؟ابتکار پاسخ در دستان مقاومت است و این گوشه ای از امکانات آن برای ضربات جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی است؛ هر چقدر هم این پاسخ با تاخیر انجام شود اما قطعی است.