«اسرائیل، حمله حزب‌الله و ایران را همچنان قریب‌الوقوع ارزیابی می‌کند».

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کیهان، وب‌سایت رادیو فردا این ارزیابی را به نقل از محافل صهیونیستی منتشر کرد و نوشت: شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع خود خبر داد که با وجود برگزاری نشست مقامات ارشد اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر در دوحه برای بررسی آتش‌بس در جنگ غزه، اسرائیل همچنان ارزیابی می‌کند که حملات حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران به سوی اسرائیل «قریب‌الوقوع» است.
به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، مقامات تل‌آویو پس از برگزاری نشست دیگری از کابینه امنیتی خود در ستاد وزارت دفاع در تل‌آویو که شامگاه پنجشنبه، ۲۵ مرداد، برگزار شد کماکان ارزیابی می‌کند که گروه حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی قصد خود برای حمله وعده داده شده علیه اسرائیل را فراموش نکرده و این حملات «قریب‌الوقوع» است. پیش‌تر یک مقام کاخ‌سفید هم در اشاره کرده بود که جمهوری اسلامی از گرفتن «انتقام» اسماعیل هنیه منصرف نشده است.

به گفته آلون بن‌داوید، گزارشگر نظامی این شبکه، ارزیابی اسرائیل این است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، منتظر حمله از سوی ایران به اسرائیل نخواهد شد و در قصد خود برای عملی کردن حمله به اسرائیل مصمم است.
به گفته این شبکه، مقامات آمریکایی به حزب‌الله پیام داده‌اند دست به عملی نزند که مذاکرات جاری در دوحه را با مخاطره روبه‌رو کند. اما حزب‌الله ویدئویی منتشر کرد که اعضای این سازمان را در حال انتقال موشک‌هایی از تونل‌های زیرزمینی نشان می‌دهد.

حزب‌الله در این ویدئو تأسیسات تونلی و زیرزمینی خود را با عنوان «عماد ۴» معرفی می‌کند که شبیه آشیانه‌های بزرگ تونلی موشک‌های ایران است که در گذشته مقامات ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در آن دیده شده‌اند. تونل‌های حزب‌الله در این ویدئو از عمق و ارتفاعی برخوردارند که کامیون‌های متعدد به صورت پیاپی و به سهولت در آن عبور می‌کنند. در ویدئو همچنین سکوهای پرتاب موشکی که از دل زمین بیرون می‌آیند نشان داده
می‌شود.

در گزارش شبکه ۱۳ اسرائیل آمده که نیروی هوائی اسرائیل روزهای جمعه و شنبه نیز (که آخر هفته در اسرائیل است) در آماده‌باش باقی خواهد ماند.
همزمان شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابع خود اعلام کرد دولت بنیامین نتانیاهو در این هفته از طریق یک کشور سوم به جمهوری اسلامی ایران پیام داده که هر اقدام تهران با «پاسخ شدید و دردناک» اسرائیل روبه‌رو خواهد شد.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید، نیز همزمان با آغاز نشست آتش‌بس در جنگ غزه در دوحه گفت ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا مؤید آن است که ایران کماکان قصد حمله به اسرائیل را دارد.

منبع: کیهان