مرد دعانویس و رمال بعد از دریافت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از مشتریانش آنها را به قتل، گرفتاری در دام اجنه و نحسی تهدید و از آنها پول بیشتر درخواست کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ قدرت الوانی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: چند نفر به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه دعانویسی و رمالی آشنا شدیم و ادمین این صفحه اینستاگرامی که خود را دعانویس معرفی می‌کرد، برای انجام امور شماره حساب همسر خود را به ما اعلام کرد. این افراد همچنین عنوان داشتند طی چندین مرحله مبلغ حدود ۵/۱ میلیارد ریال را به حساب وی واریز کردیم اما او در ادامه ما را تهدید به قتل، گرفتاری در دام اجنه و نحسی کرده و گفته اگر مبلغ بیشتری را به حساب وی واریز نکنیم، ما را با سحر و جادو خواهد کشت.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: به‌منظور رسیدگی به شکایت شاکی‌ها و احقاق‌ حق آنان، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار ‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد. با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه، هویت اصلی متهم پرونده که در خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی و متهم با دستور مقام قضائی، به پلیس فتا احضار شد. مبلغ کلاهبرداری شده با هماهنگی مقام قضایی به حساب قربانیان برگشت داده شد و پرونده نیز در این خصوص تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.

وی عنوان کرد: رمالی و دعانویسی یکی از شگردهای مجرمان سایبری است که شهروندان باید در برابر این شگرد مجرمانه هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده تحت عنوان رفع مشکلات خانوادگی، بچه‌دارشدن، دستیابی به ثروت و ازدواج با استفاده از فن بیان خوب کاربران را فریب داده و با دادن اطلاعات کلی در خصوص شرایط و دغدغه‌های فکری و روانی آنان و به بهانه مشاوره و غیره از افراد کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری همچنین مسائل خرافاتی را با هدف به‌دام‌انداختن افراد ساده و زودباور در فضای مجازی و با هدف کلاهبرداری از افراد انتشار می‌دهند، لذا انتظار می‌رود شهروندان در مقابل این‌گونه ترفندهای مجرمانه هوشیار بوده و اطلاعات مهم و شخصی خودشان را به‌هیچ‌عنوان دراختیار افراد غریبه و ناشناس در فضای مجازی قرار ندهند.

منبع: ایران