رئیس هیأت‌مدیره نظام پرستاری در یکی از شهرستان‌های کشور از حمله همراه بیمار به یک پرستار خانم و تلاش برای خفه کردن او خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، کیومرث کرمی‌زاده رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان الیگودرز و ازنا در استان لرستان گفت: حادثه ضرب و شتم پرستار خانم شاغل در بیمارستان شهید ولیان الیگودرز ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد و شیفت شب ۲۲ مرداد رخ داده است.

وی افزود: همراه بیمار، ضمن فحاشی و تهدید پرستار خانم به مرگ، به سمت او حمله کرد و با فشار دادن گلوی پرستار او را به حالت خفگی درآورد و پرستار خانم که حدود ۳۰ سال دارد، بر اثر این حادثه از ناحیه گردن آسیب دیده است.

کرمی‌زاده ادامه داد: هیأت‌مدیره نظام پرستاری الیگودرز طی بیانیه‌ای این حادثه دلخراش و این اقدام توهین‌آمیز را که به نوعی اولین حمله به یک پرستار خانم در بیمارستان است، محکوم کرده و پیگیری‌های حقوقی و قضائی را برای پرونده این پرستار دنبال می‌کند.

وی گفت: اکنون برای این پرستار مضروب پرونده پزشکی قانونی و قضائی تشکیل شده و مراحل قانونی برای برخورد قضائی با ضارب دنبال می‌شود و از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مسئولان قضائی استان خواهان رسیدگی فوری به این پرونده هستیم.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری الیگودرز و ازنا افزود: با توجه به تکرار حمله و آسیب به پرستاران در شهرهای مختلف، از مسئولان نیروی انتظامی می‌خواهیم نسبت به استقرار مأمور پلیس در بیمارستان‌ها برای پیشگیری از حوادث مشابه که می‌تواند برای پرستاران خطر جانی داشته باشد، اقدام کنند.

وی ادامه داد: ناامن بودن محیط درمان باعث اختلال در ارائه خدمات به بیماران، استعفا، ترک کار پرسنل و عدم رغبت پرسنل جهت خدمت در شهرستان می‌شود و در نهایت مراکز درمانی شهرستان با کمبود شدید نیروی درمانی و با سیکل معیوب مواجه می‌شوند.

کرمی‌زاده گفت: از مراجع قضائی استدعا داریم، ضمن بررسی علت حادثه که باعث تخریب اموال دولتی و سلب آرامش بیماران و باعث اختلال در نظم عمومی و ضرب شتم و فحاشی شده، با فرد خاطی برخورد قانونی صورت گیرد و خواستار چاره‌اندیشی جدی مسئولان نظام سلامت در تأمین نیروی انتظامی برای حفظ امنیت کادر درمان هستیم تا از تکرار این حوادث تلخ و نگران‌کننده که در نقاط مختلف کشور رخ می‌دهد، جلوگیری شود.

وی افزود: در حالی که کادر درمان به خصوص پرسنل پرستاری تحت شرایط سخت کاری و مالی و تأخیر چند ماهه مطالبات و کمبود شدید نیروی پرستاری در نظام آموزشی و درمانی کشور در حال خدمت‌رسانی دائم و بدون تعطیلی در تمامی بیمارهای فراگیر بدون انتظار قدردانی و به صورت شبانه‌روزی مشغول به انجام وظیفه هستند، این نوع توهین‌ها و برخوردهای تهدیدآمیز علیه پرستاران غیر قابل تحمل است.