تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

با رونمایی شهر موشکی حزب‌الله لبنان روند رعب و وحشت در حیفا ایجاد شده که انفجار در این شهر باعث فروپاشی تقریبی آن خواهد شد.

همشهری آنلاین؛ با رونمایی شهر موشکی حزب‌الله لبنان روند رعب و وحشت در سرزمین‌های اشغالی به ویژه در شمال به بالاترین درجه خود رسیده است.

بعد از حملات اخیر حزب الله که باعث هلاکت و زخمی شدن صهیونیست ها شد، اکنون اخبار حکایت از آن دارد که ساکنان شهرک های صهیونیست نشین شمال اراضی اشغالی به شدت نگران جنگ تمام عیار غریب الوقوع هستند. با تهدید اخیر حزب الله لبنان مبنی بر حمله به مراکز حیاتی و تاسیسات اسرائیل در شمال بسیاری هراس دارند که با حمله به نیروگاه حیفا و برخی مراکز حساس که نیترات و گوگرد در آنها وجود دارد یک انفجار مهیب دیگری مانند بیروت در سال 2020 اتفاق بیفتد.

پالایشگاه حیفا یکی از مراکزی است که حزب الله لبنان توان عملیات علیه آن را دارد. شبکه خبری تایمز اسرائیل در گزارشی با برخی از ساکنان این شهر نوشته است که هر روز آنها با هراس از خواب بیدار می شوند و می دانند شاید فردا یک انفجار بزرگ رخ دهد. یکی از شهرک نشین ها این روزهایشان را اینگونه روایت می کند. هر روز که از خواب بیدار می شویم یا هر زمان که صدای آژیر میاد بسیار نگران هستیم که اتفاق جدیدی رخ دهد.

محله در کریات حیم بخشی از شهر حیفا است، اما یک منطقه صنعتی بزرگ که شامل یک پالایشگاه نفت، یک بندر تجاری و یک تاسیسات ذخیره نفت است، که حمله به این مرکز و نشات نفت، گوگرد و نیترات باعث یک عارضه بزرگ زیست محیطی خواهد شد و کل شهر حیفا را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

کار به حدی باعث نگرانی شده است که کمپینی برای جا به جای مناطق مسکونی از شهرک های صنعتی به راه افتاده است. راجا زاتری، یکی از اعضای شورای شهر حیفا، مبارزه ای با شرکت های خصوصی و دولتی برای انتقال ذخایر آمونیاک به صحرای نقب به راه انداخته است. این عضو شورای شهر حیفا گفته است نیترات های نگه داری شده در حیفا می تواند عامل یک بمب بزرگ شبیه آن چیزی در بیروت اتفاق افتاد باشد و تبعات زیادی برای این شهر داشته باشد.

منطقه صنعتی حیفا در کنار یکی از بزرگترین بنادر در شرق مدیترانه قرار دارد.