کاروان سوارکاری «حرم تا حرم» از بجنورد به مشهد اعزام می شود. همانند سال های گذشته، امسال برای پنجمین بار کاروان سوارکاری به مناسبت ایام شهادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) مسیر 260 کیلومتری بین بجنورد تا مشهد را می پیمایند.

به گزارش همشهری آنلاین، امسال برخلاف سال گذشته استقبال سوارکاران بیشتر بود و ۱۵ اسب در طرح حرم تا حرم شرکت کرده‌ اند. سوارکارانی که قرار است از حرم امام زاده سید عباس بن موسی جعفر (ع) بجنورد به سوی حرم امام رضا (ع) حرکت کنند.

برای طی کردن این مسیر طولانی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خراسان شمالی چند ایستگاه استراحت در نظر گرفته است. بدین ترتیب، ایستگاه شهرستان شیروان، روستای برزل آباد قوچان، چناران و در نهایت مشهد مقدس در اختیار سوارکاران طرح حرم تا حرم قرار می گیرد. سه هزار سر اسب در استان خراسان شمالی وجود دارد که یک هزار سر آن اسب اصیل ترکمن است.

کاروان سوارکاری حرم تا حرم پیش از فرارسیدن شهادت امام رضا(ع) حرکت می کند تا در روز شهادت امام هشتم شیعیان در حرم مطهر حضور داشته باشد.

طبق برنامه ریزی مسئولان اجرای طرح حرم تا حرم، معمولا این طرح در هفته پایانی ماه صفر به اجرا درمی آید. امام رضا(ع) روز 14 شهریور مصادف با 30 صفر به شهادت رسیده است.

منبع: روزنامه همشهری