همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت جای یادگیری نیست بلکه جای انرژی دادن به دیگران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، لاریجانی پس از پایان مراسم تجلیل از خبرنگاران پارلمانی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم برخورداری وزرای کابینه از تجربه کافی گفت: وزیر باید مدارجی را طی کرده باشد و این گونه نباشد که وقتی پشت میز وزارت قرار می‌گیرد تازه بخواهد یاد بگیرد.

وی با اشاره به حضور امروز رئیس جمهور در فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: امروز رئیس جمهور و نمایندگان دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و این هم یک مسیر متعارف است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

خبرنگاری پرسید با توجه به اینکه آقای احمدی نژاد گفته است می‌خواهد کابینه‌ای شگفت انگیز و جوان معرفی کند آیا ممکن است این کابینه با اصول سه گانه شما مطابقت نداشته باشد؟، که لاریجانی پاسخ داد: باید مصادیق را دید، چرا که جوان از 20 سال معنا می‌یابد و گاهی 20 تا 50 یا 60 سال هم جوان محسوب می‌شود؛ مهم این است که سه مولفه آراستگی اخلاقی و فکری، داشتن سابقه انقلابی روشن و کارآمدی در نظام در وزیر وجود داشته باشد؛ البته این قضیه صفر و صدی نیست.

خبرنگاری از لاریجانی پرسید: چرا برخی نمایندگان اصولگرای مجلس می‌خواهند شما را از ریاست فراکسیون اصولگرایان کنار بگذارند که رئیس مجلس پاسخ داد: این سوال شما جزو علوم لاینفع است.