رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مبلغ واگن‌ها اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد. گفت: امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را به موقع بپردازد تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند.

همشهری آنلاین.مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری در شهرداری متولیان مختلفی دارد که باید کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: امروز لایحه تشکیل سازمان گردشگری در همین راستا بررسی می‌شود.

وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای تاکسی، یادآور شد: اینکه از هر هشت تاکسی یک دستگاه بتواند کار کند درست نیست و اگر معاینه فنی نگیرند که نمی‌توانند تردد کنند. معاینه فنی تاکسی‌ها سخت‌تر است و باید استاندارد درستی داشته باشند. تاکسی های برقی هم تازه شروع به کار کرده‌اند و موتور الکتریکی دارند که سالها به مشکل برنمی‌خورد. اگر هم مشکلی باشد ما به اندازه‌ای توانایی داریم که تعمیرات موتور انجام دهیم.

چمران همچنین تصریح کرد: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می‌شود و جلسات آن هم برگزار شده و یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم. در زمان بازگشایی مدارس قاعدتا ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت، خاطرنشان کرد: هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را به موقع بپردازند تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند. ارقام اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد.البته واگن ملی و اتوبوس‌های داخلی را هم نباید فراموش کنیم که امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: ساخت دریاچه مصنوعی در شمال شرق تهران+ جزئیات

وی با تاکید بر اینکه ماهیانه ۵۰ اتوبوس داخلی به دشواری تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان به موقع اتوبوس های سفارش داده شده را تحویل می‌دهند و تعدادی دیگر نیز خیر.

چمران با بیان اینکه هنوز طرحی مبنی بر ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی ارائه نشده است، یادآور شد: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود تا چرخش وزش باید از شمال غرب به جنوب شرق را شاهد باشیم‌..

منبع: همشهری آنلاین