آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز وارد تل‌آویو می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص تلاش بایدن برای به نتیجه رساندن توافق آتش‌بس غزه تا پایان هفته، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز وارد تل‌آویو می‌شود.

آنتونی بلینکن امروز (یکشنبه) در حالی عازم اراضی اشغالی شده است که روز گذشته (شنبه) وبگاه «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلاش دارد تا پایان هفته آینده به توافق آتش‌بس غزه و آزادی اُسرا دست یابد.

از زمان آغاز جنگ غزه درتاریخ هفتم اکتبر (۱۵مهر ماه)، این نهمین سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت (IANS)، این دیپلمات ارشد ایالات متحده قرار است در سفر منطقه‌ای خود همچنین به مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و حماس که در قاهره ادامه دارد، نظارت داشته باشد.

مذاکرات به اصطلاح آتش‌بس غزه روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور نمایندگان آمریکا و قطر و اسرائیل و بدون حضور نمایندگان حماس در «دوحه» پایتخت قطر به مدت دو روز انجام شد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ویلیام برنز، ریاست مذاکرات غیرمستقیم آتش‌بس غزه را برعهده داشت و نخست‌وزیر قطر محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی و رئیس اطلاعات مصر عباس کامل نیز در این نشست شرکت داشتند. طبق گفته مقام‌های اسرائیلی، بلینکن در سفر به تل‌آویو قصد دارد با رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ، نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت دیدار و گفت‌وگو کند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا همچنین قصد دارد با رئیس موساد و شین بت دیوید بارنیا که بخشی از مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه بود، دیداری داشته باشد.

در حالی آمریکا گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال آتش‌بس تا پایان هفته مطرح کرده است که «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)،‌ بعدازظهر شنبه، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت صحبت‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره نزدیک بودن آتش‌بس غزه یک توهم است.

سفر بلینکن به منطقه غرب آسیا قرار بود سه‌شنبه هفته گذشته انجام شود که به تعویق افتاد.

منبع: فارس