سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ۲ بازیکنی که به بیرون حرف بردند را اخراج می‌کنم.

به گزارش همشهری آنلاین، وحید شمسایی امروز یکشنبه در نشست خبری تیم ملی فوتسال اظهار داشت: اگر انتقادات نبود نمی توانستم پیشرفتی داشته باشم. امیدوارم پاسخ‌های شفافی داشته باشم.

وی در مورد لیست تیم ملی و نبود نام باقر محمدی در آن عنوان کرد: باید به این نتیجه برسیم تیم ملی برای من نیست. قبل از این هم بازیکنان بزرگی بودند که بازی می‌کردند. این تیم برای مردم است و برای سربلندی آنها تلاش می‌کنیم. ما در آسیا که دوم شدیم مردم ناراحت بودند اما وقتی قهرمان شدیم همه چیز تغییر کرد. باقر محمدی بازیکن ارزشمندی است و یک بازی باعث شد تا این اتفاق رخ دهد. اتفاقاتی افتاد که اگر می خواست خداحافظی کند باید با باشگاه خداحافظی کند نه تیم ملی. وقتی خداحافظی کرد گفتیم که نباید منت او را بکشیم اما بعد از استوی او، تماس هایی برقرار شد. او خداحافظی کرد اما دوباره برگشته و اگر شرایطش باشد او را دوباره دعوت می کنیم.

وی در خصوص انتظار از تیم ملی در جام جهانی گفت: مردم از تیم‌های ورزشی انتظارات بالایی دارند. همین چند وقت پیش المپیک بود و همه توقع داشتند ورزشکاران خوب کار کنند. جا دارد از کیومرث هاشمی وزیر ورزش تشکر کنم چرا که همیشه پیگیر تیم‌های ورزشی بوده است. هر کجا که هست امیدوارم موفق باشد. ما اول باید داشته‌های خود را ببینیم. ما با دو بازی دوستانه می خواهیم به جام جهانی برویم. باید از گروه صعود کنم؟ باید جزو چهار تیم باشم؟ لیگ ما ۱۲ اسفند تمام شد و چند ماه بعد شروع شد. به لیگ های پرتغال و اسپانیا توجه کنید که چه برنامه‌ای دارند. امروز روز اول تمرین ماست و ۵ بازیکن مصدوم داریم. محمد شجری، محمدرضا سنگ سفیدی، امیرحسین داودی، حمزه کدخدایی و بازیکنان دیگر مصدوم هستند.

سرمربی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: مهدی تاج که جا دارد از او تشکر کنم گفت که بروید خوب کار کنید. او به همه چیز واقف است. دو سال در تیم ملی هستم و سه جلد کتاب می توانم بنویسم. حسین شمس گفته که ۳۰ میلیارد برای بازی دوستان پرداخت می‌کنیم. خب بیایید برگزار کنید. اگر تورنمنت برزیل بوده با ارتباط بوده است. با اسپانیا می خواستیم بازی کنیم اما نشد. قرار بود با کرواسی بازی کنیم اما نشد.

وی افزود: اگر فدراسیون هزینه‌ای بدهد، در دبی و قطر اردک برگزار می کنیم اما باید شرایط مالی فدراسیون را در نظر بگیریم. تو را به خدا با واقعیت جلو برویم. مراکش به ما گفت دوبار با شما بازی می‌کنیم اما اتفاق نیفتاد. به نظر شما هزینه آن را داشتیم که برویم؟ ما همیشه در ورزش نیروی انسانی ما از سرمایه‌ها جلوتر بوده است. قبلا از اسپانیا باید الگو برداری می کردیم اما حالا باید از مراکش الگوبرداری کنیم.

شمسایی در خصوص اینکه خیلی‌ها نمی‌خواهند او نتیجه بگیرد، گفت: من این را نگفتم که نمی‌گذارند. چرا دروغ بگوییم، وفاق در فوتسال وجود ندارد. اگر بگوییم پشت هم هستیم به خدا دروغ گفته‌ایم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد دستیار خارجی عنوان کرد: در زمان عزیزی خادم با میگوئل آندرس صحبت کردیم که بیاید اما نشد. زمان ماجدی هم به همین شکل. در زمان تاج هم این اتفاقات افتاد. با چند مربی خارجی صحبت کردیم اما هر کدام به دلایل مختلف نشد. با برونو گارسیا کار را تمام کردیم اما باز هم این اتفاق رخ نداد. ما ۶ بازی لیگ را می‌خواستیم برگزار شود که این مربی هم باشد. تاج در مالزی بود و بعد از آن هم شهید جمهور به رحمت خدا رفت و اتفاقاتی افتاد که دوباره نشد کارها را پیش ببریم.

وی افزود: من قرارداد نداشتم اما به آسیا رفتم تا ادای دین کنم. بعد از آن هم گفتم قرارداد من تمام شده است. این اتفاقات زمان برد و وقتی شورای راهبردی برای تیم ملی تشکیل شد، صحبت ها انجام شد تا مربی اسپانیایی بیاید و تاج هم گفت قطعا این کار را کنید اما آن مربی گفت ۳۵ روز منتظر بودم و حالا نمی‌توانم بیایم. با خسوس کاندلاس صحبت کردیم که او هم نیامد. با مارکوس سراتو سرمربی سابق برزیل حرف زدیم اما باز هم نشد. با دیگو سرمربی آرژانتین حرف زدیم اما باز هم نشد. با نیکو هم حرف زدیم و آخرین هفته لیگ بود و نتوانستیم با او کار کنیم.

شمسایی در مورد حریفان احتمالی ایران بعد از مرحله گروهی جام جهانی گفت: اگر بگویم تیم ها در گروهی خوب هستند یا بد، اشتباه است. اگر ببینید که ونزوئلا یا فرانسه چه کارهایی کردند می‌بینید خوبند یا بد. ما تلاش‌مان را می‌کنیم. یک بازکن قدیمی با ۱۵۰ بازی ملی گفت وقتی اول بشوید، با تیم سوم گروه دیگر برخورد می‌کنید به سرم زدم. وقتی او نمی داند که ما به این تیم برخورد نمی‌کنیم دیگر چه بگویم. اگر از همه این تیم‌ها بگذریم در ۸ تیم به برزیل برخورد می‌کنیم. اگر سوم بشویم به اسپانیا و آرژانتین برخورد می‌کنیم. اگر دوم بشویم مسیر آسان‌تر است.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص مسائل اخلاقی و مدیریت بهروز عظیمی در تیم ملی گفت: وقتی یک بازیکن توانمند از دورترین جای ایران به تیم ملی دعوت شده حقش این نیست. قطعا همه اشتباه دارند. همه تیم‌ها مدیریت دارند. باشگاه‌ها به ما ارتباط ندارند. در ویتنام او تکل شد و اخراج شد و بازیکن مراکش را محروم کردند. کسی این ها را نمی‌گوید. فوتبال فنی است. بازی کارت دارد. او صدایش در تیم ملی در نمی‌آید. گنده تر از این بازیکنان را یقه می‌گیرم. با حرف کسی جلو نمی‌رویم. من دو بازیکنی که به بیرون حرف بردند را اخراج می‌کنم.

وی در مورد حمایت‌های فدراسیون از تیم ملی گفت: من باز هم از فدراسیون تشکر می‌کنم. فدراسیون در خیلی جا ها مقصر نبود. گفتیم هزینه اردو در دبی و ترکیه را نداریم اما کرواسی قرار بود بیاید. ما چند ماه حقوق نگرفتیم اما فدراسیون خانواده‌ام است. ما توان بیرون رفتن از ایران را نداریم و باید خیلی هزینه کنیم.

شمسایی عنوان کرد: برای بازی دوستان ما دیشب به هر تیمی که نامه زدیم به ما نه، گفت. یک سری چیزها دست ما نیست.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اضافه نشدن دروازه‌بان به جلو گفت: این کار به زمان نیاز دارد و باید از باشگاه‌ها درست شود. ما از این نظر قطعا ضرر می‌کنیم و باید این موضوع را درست کنیم.

وی تصریح کرد: ما ناامید نمی‌شویم و فکر نکنند که پا پس کشیدیم. من عاشق فشارها هستیم. اگر کاری می‌کنیم وظیفه ماست. به تک تک افراد اعتماد دارم. با غیرت ایرانی نباید بازی کنند چرا که از روی همه رد می‌شود. از مشکلات نمی‌توانیم فرار کنیم. قرارداد من را دیشب ۹.۵ شب دادند. ۲۰ تیر همه امضا کردند اما دیشب برگه اش به من رسیده است‌. ما دنبال این حرف‌ها نیستیم. احترام واجب است. ما سرمان را جلوس همه می‌گذاریم و آخر آن باخت است. من ادا در نیاوردم.

منبع: ایرنا