صمصامی مخالف برنامه وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: بررسی دقیق عملکرد همتی در زمان تصدی ریاست بانک مرکزی در مقطع زمانی مرداد ۹۷ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که نه تنها نمره قابل قبولی در این زمینه نمی گیرند بلکه مدیریت ناکارآمد ایشان زمینه ساز بروز بحران‌های متعدد در جامعه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، صمصامی گفت: همتی حفظ ارزش پول ملی را از برنامه‌های خود اعلام کرده است در حالی که نرخ ارز در دوران ریاست او در بانک مرکزی از حدود ۹ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید یعنی حدود ۳ برابر تنزل ارزش پول رسید. می دانیم که این کاهش ارزش پول چه خسارت های جبران ناپذیری بر سفره معیشت مردم وارد کرده است.

او ادامه داد: ایشان در موضوع افزایش قیمت بنزین به بهانه مقایسه تورم میان تامین پولی کسر بودجه و تامین آن از طریق افزایش قیمت بنزین، طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب در ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ پیشنهاد بنزین ۵ هزار تومانی را مطرح کردند.

صمصامی گفت: پس از اجرای این سیاست و وقوع اعتراضات گسترده که منجر به کشته شدن ده ها نفر از هموطنان در سال ۹۸ شد و بازگشت آرامش به جامعه نیز فقط با ورود شخص رهبر انقلاب امکان پذیر شد، در این شرایط نرخ ارز نیز افزایش یافت و ایشان شخصا در این موضوع در بهار ۱۴۰۰ اعتراف کردند که به این مضمون که اجرای سیاست افزایش نرخ بنزین باعث ایجاد شوک در بازار ارز شد، حتی بالاتر از این بیان کردند که مخالف افزایش قیمت بنزین بودند، حال آنکه این سیاست تنها یک ماه و بیست روز قبل توسط شخص ایشان توصیه شده بود.

صحبت های صمصامی را در ویدئو ببینید.

منبع: ایرنا