سینما در هفته گذشته ۷۸۱ میلیاردی شد اما در عین حال اکثر فیلم‌ها کاهش فروش را تجربه کرده اند.

به گزارش همشهری آنلاین، برمبنای آمار سمفا تا لحظه تنظیم این خبر ۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۶۶ نفر در ۳۵۲ هزار و ۴۲۶ سانسی که ۲۲ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به ۷۸۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند.

در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹ هزار و ۸۰۵ سانس را پیدا کرده اند که نسبت به هفته گذشته با کاهش مواجه بوده است. این فیلم‌ها توسط ۶۶۶ هزار و ۴۴۶ نفر تماشا شده اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۳۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۵۷ هزار تومان بوده است و این آمار نشانگر این است که سینما همچنان نتوانسته است روند صعودی فروش خود را حفظ کند و در هفته قبل کاهش ۳ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد ماه روی پرده سینماها نقش بسته است در هفته سوم فروش خود توانسته از همه رقبا پیشی بگیرد و توسط بیش از ۲۲۲ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۱۱ میلیاردی دست یافته است و با پشت سر گذاشتن کارهای پرفروشی مثل «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «خجالت نکش ۲» در جایگاه اول جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم نسبت به فروش هفته گذشته با کاهش مخاطب و فروش بلیت مواجه بوده است.

کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود ۷۹۴ هزار مخاطب در کمتر از چهار هفته، به فروش ۴۳ میلیاردی رسید.

«تگزاس ۳» با در اختیار داشتن ۴۳۵ سالن سینما، توسط ۲۰۴ هزار نفر تماشا شده و فروش ۱۰ میلیاردی را تجربه کرده است. «تگزاس ۳» در هفته گذشته مجدد صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

«تگزاس ۳» که اکران خود را از ۸ خرداد ماه به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است با در اختیار داشتن ۶۶۹ سالن سینما فعلاً پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود که توسط ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۹۷ میلیارد تومان رسیده است.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۸۴ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دست یافته و در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است.

این فیلم با در اختیار داشتن ۶۰۲ سالن سینما در سال جاری، توسط ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۷۲ میلیارد تومان رسیده است.

«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از ۱۷ مرداد ماه آغاز کرده است با فروش ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومانی با افزایش یک میلیاردی فروش نسبت به هفته گذشته در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است، این اثر در دومین هفته اکران خود بالاتر از آثار پرفروشی نظیر «سال گربه»، «مست عشق» و «تمساح خونی» قرار دارد.

فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی و نویسندگی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند که اکران خود را از ۲۰ تیر ماه آغاز کرده است با فروش ۱ میلیارد و ۵۲ میلیون تومانی در جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است. در هفته گذشته ۱۸ هزار و ۱۳۳ نفر در ۱۸۳ سالن سینما به تماشای این فیلم نشسته اند.

فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه‌پاشا که از ۱۷ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از ۱۹ هزار نفر تماشا شده و به فروش ۱ میلیارد و ۱۵ میلیون تومانی رسیده است. این فیلم با فروش ۲ برابری نسبت به هفته گذشته با ارتقای ۳ پله‌ای در جایگاه ششم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.

زیر یک میلیاردی‌ها

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن ۱۵۲ سالن سینما، توسط ۱۵ هزار نفر تماشا شده و به فروشی حدود ۸۸۶ میلیون تومانی رسیده است و با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد.

«ساعت ۶ صبح» مهران مدیری که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته چهارم فروش خود توانسته در جایگاه هشتم جدول فروش قرار بگیرد و توسط بیش از ۱۱ هزار نفر تماشا شود. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود ۶۸۰ میلیون تومانی دست یافته است. «ساعت ۶ صبح» خیلی زود روند صعودی فروش خود را از دست داده است و نسبت به هفته گذشته با کاهش فروش روبه‌رو بوده است.

«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است به فروش حدود ۵۵۴ میلیون تومانی دست یافته است؛ این فیلم با کاهش فروش در جایگاه نهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم «قلب رقه» ساخته خیرالله تقیانی‌پور که از هفته گذشته ۲۴ مرداد ماه به فیلم‌های روی پرده پیوسته است در این مدت حدود ۶ هزار مخاطب در ۱۱۳ سالن داشته است. این فیلم در چند روز گذشته فروش ۴۵۴ میلیون تومانی را تجربه کرده و در رده دهم جدول فروش هفتگی ایستاده است.

«تمساح خونی» مانند هفته گذشته در رده یازدهم جدول فروش هفتگی قرار دارد و توانسته در هفت روز گذشته به فروشی حدود ۳۱۰ میلیون تومان دست پیدا کند. «تمساح خونی» که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشته است همچنان روند نزولی را دنبال می‌کند.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر بر پرده سینماها نقش بسته است در این به فروش ۲۷۳ میلیون تومانی دست یافته است.

«سال گربه» در هفته گذشته فروش ۲۲۶ میلیون تومانی را پشت سر گذاشته است. فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته روند کاهشی فروش را تجربه می‌کند و براین اساس در رده سیزدهم جدول فروش هفتگی فیلم‌ها قرار می‌گیرد.

«عطر آلود» که از ۱۶ خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط بیش از ۳ هزار نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۱۰۹ میلیون تومانی و کم‌تری از هفته قبل دست یافته است بر این اساس این اثر در جایگاه چهاردهم جدول قرار می‌گیرد.

فیلم‌هایی که نمی‌فروشند

«سفر پرماجرا» نیز از جمله فیلم‌هایی است که اکران خود را از هفته گذشته و ۲۳ مرداد ماه آغاز کرده است. این فیلم در این مدت حدود هزار مخاطب را به سینماها آورده و فروش ۷۴ میلیون تومانی داشته است.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی به فروشی معادل با ۳۰ میلیون تومان رسیده است و با کاهش نسبت به هفته گذشته فروش خود در جایگاه شانزدهم قرار می‌گیرد.

«مصائب شیرین ۲» که از ۳ مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه هفدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش ۱۱ میلیون تومانی دست یافته است و همچنان کاهش فروش را تجربه می‌کند.

«روایت ناتمام سیما» که از ۱۳ تیر ماه اکران شده است در این هفته توسط ۷۱ نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه هجدهم جدول فروش قرار گرفته و کاهش فروش جدی داشته است.

«آبی روشن» دیگر ساخته بابک خواجه پاشا که اکران خود را از ۲۳ خرداد ماه آغاز کرده است با فروش ۹۳۵ هزار تومانی در جایگاه نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز در هفت روز گذشته به فروشی ۸۸۰ هزار تومانی دست یافت.

«کوچه ژاپنی‌ها» فیلمی که اکران خود را از ۲۳ خرداد آغاز کرده است فروشی ۶۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشته است.

«آسمان غرب» در یک هفته گذشته توسط ۳ نفر تماشا شده و به فروشی معادل ۶۰ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده آخر جدول فروش هفته‌ای قرار می‌گیرد.

منبع: مهر