امیرحسین ثابتی مخالف برنامه‌های سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه ضمن بیان انتقادات تند از برخی نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیپلمات حرفه‌ای به پرتاب کردن خودکار نیست به دیدن واقعیات است به اینکه متنی را امضاء کنیم که قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، امیرحسین ثابتی مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اول از برخی از دوستان گله دارم که برای رای آوردن برخی از وزرا از جمله آقای عراقچی این روزها بازی خطرناکی را شروع کردند می‌گویند رای دهید مگر نمی‌دانید یک نفر گفته است که آقای عراقچی باید وزیر شود.

وی ادامه داد: این چه بازی خطرناکی است که عده‌ای شروع کرده‌اند و متوجه عواقب آن نیستند خود آقا فرمودند مجلس مستقل است و باید مستقل عمل کند. نماینده‌ها باید به وظیفه و تشخیص خودشان عمل کنند.

‌ ثابتی تصریح کرد: اگر این‌طور است که باید به همه وزرا رای دهیم مجلس را تعطیل کنید. عده‌ای به اخبار در گوشی و پنهان متوسل می‌شوند که این‌ها تکذیب هم می‌شود و یکی از آنها راجع به برجام بود، عده‌ای در سال ۹۷ برای تبریک گفتن به برجام از هم سبقت می‌گرفتند و حضرت آقا گفتند این تبریک گفتن معنی ندارد.

وی ادامه داد: در مذاکرات کنگره و سنا ابزار چانه‌زنی تیم مقابل بود اگر ما این کار را انجام دهیم آنها نمی‌گذارند و شما از الان می‌خواهید مجلس را خلع سلاح کنید آیا این مجلسی بود که امام گفت در راس امور است. برای اینکه یک نفر رای بیاورد همه چیز را به پای او فدا می‌کنید.

ثابتی اظهار کرد: بحث ما منافع ملی است هر کدام از شما که یک بار وقت گذاشته باشید و متن این توافق پرضرر را خوانده باشید امکان ندارد با آن موافقت بکنید و امکان ندارد نسبت به عوامل آن بتوانید حالتی داشته باشید که مجدد رای اعتماد دهید. ما برای سال‌ها در برجام ضرر کرده‌ایم. چه بلایی بر سر رآکتور اراک آمد سال‌ها تلاش دانشمندان ما چه شد و این‌ها بیایند دوباره وزیر شوند اشکالی ندارد اما بعد از آن در روی مردم نگاه کنید و فراموش نکنید. کجای این متن برجام قابل دفاع است؟اگر یکبار متن برجام را بخوانید قطعا با آن موافق نخواهید بود.

وی ادامه داد: برای اینکه معتقدم دیپلمات واقع‌بینی نیستند. اینکه ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود جمله چه کسی بود؟ کسی که می‌خواهد از ما رأی اعتماد بگیرد.

ثابتی در ادامه ویدیویی از سخنان عباس عراقچی، وزیر پیشنهادی امور خارجه در سال ۱۳۹۶ پخش کرد که در آن عراقچی می‌گفت ترامپ نمی‌تواند از برجام خارج شود.

وی ادامه داد: دیپلمات حرفه‌ای به پرتاب کردن خودکار نیست به دیدن واقعیات است به اینکه متنی را امضاء کنیم که قابل پیش‌بینی باشد. ثابتی تاکید کرد: وقت ملت حق‌الناس است. ۸ سال وقت کشور چگونه گذشت؟

او افزود: «عراقچی می‌گفت امضای جان کری تضمین است، چه شد؟» چرا مرزبندی عراقچی با ظریف زودتر انجام شد و امروز برای رای اعتماد این حرف‌ها زده می‌شود؟ قانون اقدام راهبردی در واکنش به این بود که مذاکره کنندگان ما خوب عمل نکردند. تقریبا هیچ توصیف آقای سیف درباره برجام بود و توصیف من و امثال من نیست! از حافظه تاریخی این سال‌ها عبرت بگیرید