باوجود این که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال هنوز رای خود در مورد پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند را صادر نکرده اما برخی در تلاش هستند تا این رای را بشکنند!

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال هنوز رأی خود را در خصوص پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند به دلیل فسخ یک‌طرفه و همچنین شکایت آنها از باشگاه تراکتور تبریز اعلام نکرده است، برخی توصیه ها به فدراسیون فوتبال صورت گرفته تا محرومیت احتمالی این بازیکن کاهش پیدا کند.

این توصیه از آنجا صورت گرفت که در گمانه زنی های قبل از صدور نهایی رای عنوان شده بود که علیرضا بیرانوند به پرداخت حدود ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس و چهار ماه محروم از حضور در میادین محکوم خواهد شد.

به همین خاطر یکی از مسئولان رده بالای کشور به فدراسیون فوتبال توصیه کرده است که میزان محرومیت دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران کاهش پیدا کند تا این بازیکن بتواند هم برای تیم ملی و هم برای تراکتور به میدان برود. این مسئول که اصالتی تبریزی دارد صرفا پیشنهاد و توصیه خود را مطرح کرده و تصمیم گیری نهایی با فدراسیون فوتبال است.

البته برخی نمایندگان مجلس هم تلاش هایی را برای کاهش محرومیت دروازه بان تیم فوتبال تراکتور انجام و مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال انجام داده اند اما هنوز نتیجه این رایزنی ها مشخص نشده است. یکی از دلایل تاخیر در صدور رای هم همین تماس ها و توصیه ها عنوان شده است.

فدراسیون فوتبال که برای بررسی شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند زمان زیادی را صرف کرده، در حال بررسی شرایط این پرونده برای کاهش رای نهایی است. با این حال رئیس فدراسیون فوتبال تاکید داشته است که استقلال کمیته تعیین وضعیت باید حفظ شود و رای باید طبق اساسنامه صادر شود.

با این حال فدراسیون فوتبال در تلاش است که اگر هم از میزان محرومیت دروازه بان تراکتور و تیم ملی ایران کم کرد، مبلغ مالی این رای کاسته نشود و علیرضا بیرانوند ناچار شود مبلغ اعلام شده را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند در شرایطی هنوز به صدور رای نرسیده که قرار است دیدار دو تیم سرخپوشان تهرانی و تبریزی در هفته دوم لیگ بیست و چهارم روز پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه سهند تبریز برگزار شود و علیرضا بیرانوند هم در صورتی که رای صادر نشود مانند دیدار هفته اول درون دروازه تراکتور قرار خواهد گرفت.

به نظر می رسد با توجه به حساسیت هایی که این دیدار دارد و شرایطی که طرفداران تیم فوتبال تراکتور تبریز رقم زده اند رای کمیته تعیین وضعیت به بعد از دیدار با پرسپولیس موکول شود تا علیرضا بیرانوند بتواند برای تیم تبریزی به میدان برود.

منبع: مهر