بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور امروز دوشنبه(۲۹ مرداد) در برخی نقاط گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی در شرق تهران و شمال سمنان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین این شرایط برای فردا سه‌شنبه(۳۰ مرداد) نیز در همین مناطق پیش‌بینی می‌شود.
بنابر گزارش سازمان هواشناسی کشور، با توجه به جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی در ۲ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان و فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، غرب، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی با احتمال رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گردوخاک سبب شده تا سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کند. این سامانه امروز دوشنبه (۲۹ مرداد) در گیلان، جنوب و مرکز اردبیل، ارتفاعات مازندران، شمال شرق آذربایجان شرقی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان، جنوب و نوار شرقی فارس و جنوب اصفهان و فردا سه‌شنبه (۳۰ مرداد) در ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران و البرز، شمال شرق آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی کرمان، فارس، شرق و غرب و شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان سبب مخاطراتی از جمله احتمال آب‌گرفتگی محلی معابر، جاری‌شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی در جاده‌های کوهستانی خواهد شد.
دریای خزر امروز و دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.
بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور دمای هوای استان تهران به‌طور متوسط بین ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد به طور تدریجی تا پایان هفته کاهش می‌یابد.
نوسانات دمایی امروز (۲۹ مرداد) در تهران بین ۲۲ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.