فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره کانادایی مورد تایید آکادمی اسکار راه یافت.

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر در دومین حضور جهانی خود به بیست و پنجمین جشنواره فیلم کلگری کانادا راه یافت. این فیلم در اولین حضور جهانی خود، در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین حضور یافته است.

جشنواره فیلم کلگری نیز یکی از رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار و هنرهای تصویری کانادا است که هرساله بهترین فیلم کوتاه داستانی آن به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

بیست و پنجمین جشنواره فیلم کلگری از ۱۹ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ مصادف با ۲۹ شهریور تا ۸ مهر سال جاری، به مدت ۱۰ شبانه‌روز در شهر کلگری، آلبرتا کشور کانادا برگزار می‌شود. رز طباطبایی و گلاویژ علم دو بازیگری هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداختند.

هادی بابایی‌فر پیش از این، فیلم کوتاه «گوزن» را ساخته که در هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین برنده جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه در بخش نسل‌ این رویداد سینمایی شده است.

از دیگر عوامل فیلم کوتاه «گوسفند» می‌توان به: ادیب سبحانی(فیلمبردار)، حمید نجفی‌راد (تدوین)، فراز مدیری طراح صحنه و لباس)، جواد جهانگیری(صدابردار)، زهره علی اکبری(صداگذار)، فربد جلالی(تصحیح رنگ)، نیکی شریف‌پور(استوری برد)، بیتا اخلاقی(جلوه‌های بصری)، فرهاد همتی(عکاس و طراح پوستر)، سجاد سعیدی(مدیرتولید)، مهسا جعفری(منشی صحنه)، رضا باستانی(برنامه‌ریز)، محسن لشکری(مدیر تدارکات)، izoom rental(تجهیزات)، دنا رسام(پخش بین‌الملل) و حامد قریب (مشاور رسانه) اشاره کرد.

منبع: ایرنا