همشهری آنلاین : عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس گفت:‌ افزایش ورود زنان به دانشگاه در مقایسه با مردم در آینده موجب بحران شغلی برای مردان می‌شود

اما در مشاغل آموزشی و تربیتی زنان موفق‌تر از مردان هستند.

سید محمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره تفکیک مشاغل گفت: درحال حاضر بسیاری از زنان شاغل ظرفیت شغلی مردان را در جامعه اشغال کرده‌اند. تفکیک مشاغل باید با توجه به ظرفیت و پذیرش بازار کار برای زنان و مردان صورت بگیرد.

وی مشاغل آموزشی را بهترین نوع مشاغل برای زنان نام برد و افزود: با توجه به آموزه‌های دینی،‌ سنتی و عرفی جامعه، ‌زنان در مشاغل آموزشی و تربیتی بهتر از مردان می‌توانند خدمت کنند.

ابطحی افزایش ورود زنان در دانشگاه‌ها نسبت به مردان را بحران تلقی کرد و گفت:‌ افزایش نسبت ورودی زنان در دانشگاه‌ها به نسبت مردان،‌تهدیدی برای شغل مناسب مردان در سال‌های آینده است.

وی وجود زنان متخصص در برخی رشته‌های پزشکی را مهم بیان کرد و گفت:‌ در برخی مشاغل با وجود اینکه متخصصان زن هم وجود دارد ولی هنوز برخی از زنان به سراغ پزشکان مرد می‌روند.

عضو کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس افزود: پذیرش متخصصان و پزشکان زن در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر فردی بر اساس توانایی‌های خود وارد بازار کار می‌شود،‌ تفکیک مشاغل می‌تواند در رشد توانایی‌های افراد برای ورود به بازار کار مؤثر باشد.