مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی ساخت مجموعه ورزشی امامزاده یحیی (ع) در منطقه ۱۲ و محله فرسوده و متراکم خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین- مسعود حق لطفی، با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی پروژه احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی (ع) در خیابان ری منطقه ۱۲ پس از ۶ سال وقفه خبر داد و گفت: ساخت این مکان به دنبال امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان عمرانی مناطق و شهرداری منطقه انجام شده است.

او افزود: این مجموعه در زمینی به وسعت هزار و ۱۳۰ مترمربع و زیربنای۳ هزار و ۷۷۳ مترمربع در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژه در ۲بلوک شامل یک بلوک ۲ طبقه و یک بلوک ۵ طبقه در حال ساخت است گفت: بلوک اول این مجموعه در طبقه اول، کاربری استخر و طبقه دوم ویژه ورزش های توپی است. همچنین در بلوک ۵ طبقه دوم هم با ۲ طبقه زیر زمین با کاربری سالن بیلیارد، سونا، جکوزی، رختکن و موتورخانه و ۳ طبقه روی زمین در با کاربری سالن بدن سازی و ورزش های رزمی، سالن کشتی، لابی ورودی و نگهبانی و پارکینگ استفاده خواهد شد.

حق لطفی با تاکید بر اینکه بهره برداری از این مجموعه ورزشی با توجه به قرارگیری پروژه در محله ای پرتراکم از نظر جمعیتی، باعث افزایش سرانه فضاهای ورزشی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه ۱۲ خواهد شد. گفت: . اکنون در بلوک دوم بتن ریزی فونداسیون و دیوارهای حائل تا تراز سقف طبقه منفی ۲ انجام شده است. در بلوک اول هم سقف تمامی طبقات به همراه دیوار های حائل، برشی و سفتکاری به پایان رسیده است.

حق لطفی با اشاره به اینکه ساخت قسمت اول اسکلت فلزی بلوک دوم شامل ۲۵ ستون و کلیه تیرهای مربوطه به طبقات منفی ۲ و منفی یک در کارخانه انجام و در محل پروژه نصب شده است گفت: به جز بلوک اول، بیش از ۵۰درصد از ستون های پارت دوم اسکلت فلزی بلوک ۲ در کارخانه ساخته و برای نصب به محل پروژه منتقل شده و قطعات باقیمانده سازه نیز در مراحل پایانی ساخت در کارخانه است.

منبع: همشهری آنلاین